Sluta med nattamningen??

2010-09-22 - 09:10:27

Tänker inte dra hela historian om våran sömnlösa natt, timmar vi varit vakna och vem som gjort vad men ja kan säga såhär mycket att idag skulle jag vilja ligga kvar under täcket och inte visa mig för omvärlden alls! (Älskling, kom hem och ta dina barn...)

Som om de inte vore nog så har förkylningen bitit sig fast i oss allihopa här hemma! Fler instängda dagar och rastlöshet...

Nä nu ska jag inte sitta här och vara bitter! Vi var ju ner till BVC igår för att väga och mäta minstingen, och han växer då så de knakar =) Fick dock höra att han egentligen inte behöver äta på nätterna utan jag kunde prova ge nappen istället. De va ju lättare sagt än gjort! Snart 4 veckor gammal och med en vilja utan dess like, ni kan ju gissa hur de gick!

Elias var ju oxå en stor bebis så kan klarade sig utan mat lite längre, men han var närmare 2 månader när vi tog bort maten på natten, men det känns som de är aningen tidigt att göra de med Kevin nu, eller????

Vikt: 5515 g
Längd: 56,5 cm

Visst är han högt upp på kurvan men han startade på 4560 g oxå. Det går mellan 3,5 - 5 timmar innan det är dax för mat igen, är det för tidigt att ge efter 3,5 timme??



Ahja, visst kan jag försöka skjuta lite extra på de så gott de går men det är ju en mycket bestämt pojk =)


Kommentarer
Postat av: Tessa

Jag tycker så här :) att det känns fel att dom säger "han behöver nog inte äta på natten"., ja mena, e han hungrig så är han. Oavsett ålder så nekar man inte barn mat om dom e hungriga.

Och som du säger, han är bara 4veckor!!

Och just att han e stor kan ju lika gärna betyda att han kräver mer mat för sin kropp..



Så tycker jag :) hoppas ni kommer fram till en bra lösning!!!!

2010-09-22 @ 09:28:09
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Jenni

Grattis till lilla killen ska jag väl börja med att säga :) Är in och läser här lite titt som tätt :)

Va olika dom på BVC verkar tycka om allt. Personligen så tycker jag det låter lite tidigt att sluta med nattmat åt en så liten bebis. Och till mig sa dom på BVC att de vanligaste var att dom slutade äta på natten vid 4 månader ungefär.Våran Leo slutade vid 5 månader. Hade ju så klart uppskattats om han gjort det tidigare. Men vad ska man göra. Tror dom säger till själva om dom är redo eller ej :) Lycka till i allafall. Sömn är ju guld värt!

2010-09-22 @ 09:33:25
Postat av: Hanna o flickorna

oj konstigt, jag har ju alltid fått höra att man inte ska hålla på o försöka med sånt där när dom är så små.. alla har alltid sagt till mig att man ska "ge dom när dom vill ha"..sen om de går 1 timme eller 4 är inget att bry sig om. att dom är knubbiga nu spelar ju ingen roll.. de springer dom ju av sig när dom blir äldre. Mitt tips till dig, gör så som du tycker känns bäst, känns de bra att ge han mat så gör de, vill du försöka skära ner så gör de*! lita på din känsla!! :-)

2010-09-22 @ 09:58:15
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker han är för liten för att sätta gränser. Det är ju inte bara mat utan närhet också :) Bra blogg förresten! / Veronica

2010-09-22 @ 13:43:47
Postat av: Lina

Oj det kan inte vara det lättaste att sluta med det. Det var ju typ det enda Noelle ville göra när hon var så liten.

Konstigt det där med hur olika bvc-sköterskorna är. Själv hade jag turen att ha två stycken som aldrig kommenterade om sånt.

Gör det som du tycker han verkar må bäst av tycker jag.

2010-09-22 @ 15:35:33
URL: http://ladylinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin