Naglar

2010-10-13 - 14:17:11

Har funderat fram och tillbaka på det här med att snygga till naglarna med lite extra hjälp, men jag vill inte totalförstöra mina egna.

Har hört vissa som gjort naglarna och fått sina egna så förstörda att det faktiskt gjort ont, naglarna har varit som tunnt papper bara. Att naglarna blir nerklippta rätt mycket de förstår ja väl men hela nageln ska väl inte behöva bli förstörd!




Behöver hjälp!
Nån som har varit på nåt ställe där ni varit nöjda med slutresultatet ?? Hur var kvalitén på era egna naglar efteråt??



Kommentarer
Postat av: emelie

Jag har gjort de några gånger innan thilde och mina naglar har tagit stryk som bara den av dem!! Dom blir tunna, delar på sig och tar ett tag innan dfom blir starka! :(



2010-10-13 @ 15:08:55
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ja, jag gick ju till salongen på Kupolen... Icke att rekomendera! De filade ner mina naglar så de brände mig UNDER nageln och efteråt var de tunna som papper som sagt, kunde vika dom hur jag ville! Resultatet blev inge vidare heller, fick fila och klippa rätt dem när jag kom hem... Men när de görs RÄTT så är det jättefint och så håller de ju riktigt länge! Puss på er

2010-10-13 @ 15:15:08
URL: http://ceciliafrejd.blogg.se/
Postat av: Nanna

Dom filar ju ner dom egna rätt mkt på typ alla ställen när man går och fixar naglarna.. För att dom ska fästa bra. Mina blev också totalförstörda efter...

2010-10-13 @ 20:47:53
URL: http://familjenhanson.blogg.se/
Postat av: Tessa- Mathilda & Melvins mamma!

Självklart har de ju å göra med va du har för grund, hur mycket de behövs slipas osv.

Jag gör min på kupolen. Kanske inte de bästa stället (?, har inget annat att jämför med heller)men jag har så fula å dåliga naglar innan iaf så de kan fan inte bli värre :)

Visst dom blir nerslipade, men jag har iaf aldrig bränt mig när dom slipar. Naglarna (alltså när dom e klara) blir jätte fina och de håller länge!



Jag brukar göra snål-varianten att jag slipar ner kanten själv när nagel växer ut (iställe för att åka upp å fylla på), så målar ja bara över nagellack själv. Nu har dom växt så pass mycket att det är bara mina egna naglar kvar (inga tippar), å lite av de hårda (akrylen? heter de va :D) kvar, men de ska dom få ta bort å förstärka mina egna naglar nästa gång!!!

2010-10-14 @ 21:12:22
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag har gjort flera gånger på det där stället mitt på stan i borlänge... Nailtechnology. Det är en bara en tjej där som gör. Hon är skitduktig och gör riktigt fin naglar. Snabbt, snyggt och inte alls så dyrt. Lite dyrare än kupolen kanske men det är det värt för dom blir sååå mycket snyggare och naturligare. Jag upplevde inte mina egna naglar förstörda efteråt alls...

Rekommenderar henne varmt, jag och många av mina vänner går där¨.

2010-10-14 @ 22:20:50
URL: http://redshavemorefun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin