Inte mycket till fredagsmys...

2010-10-23 - 09:08:08

Nä igår vart inte dagen riktigt som vi tänkt oss!

Det började med att Fredde kom in på torsdag kväll och berättade att de smällde till i nacken på honom och han hade riktigt ont. Vi tänkte inte så mycket mer på de den kvällen...

Dagen efter tog jag med mig pojkarna in till stan en vända och Fredde fick ligga hemma och vila för att smärtan förhoppningsvis skulle ge med sig. När vi sen kom hem började han klaga på huvudvärk och kort därefter blev han bara sämre. 

Han började må illa, svettas, kände av domningar/stickningar i armen och fick världens frossa.

Jag ringde upp vårdcentralen för att försöka få nån typ av smärtstillande, har aldrig sett honom ha så ont förut. Han vred och vände på sig och ögonen var totalt blodsprängda. Vi fick iaf komma ner på en gång så jag slängde på ungarna kläder och vi packade in oss i bilen.

Efter ett kort besök där så skickade dom oss direkt vidare till akuten för att röntga huvudet på honom, nu började jag bli nervös. Smärtan i nacken var ju en sak, nu började dom prata om eventuella blödningar.

Lämnade av barnen hos farmor & farfar sen vidare mot akuten! Där röntgade dom honom sen kom dom in på rummet med alla möjliga apparater och gjorde test efter test på honom, ingen sa nånting. Nu började jag bli riktigt nervös, det skulle ju "bara" vara en sträckning i en muskel ju!

Jag förstorade väl upp allt i mitt eget huvud oxå, men usch jag pallar inte med sjukhusmiljöer längre.

Tillslut kom svaren på prover och röntgen och den visade INGEN blödning iaf. Nu fick han äntligen smärtstillande och dom kunde fokusera på smärtan i nacken istället.

MEN, skulle symptomen som illamående, den hemska huvudvärken, stickningarna eller frossan hålla i sig skulle vi komma tillbaka snarast möjligt för då skulle dom tydligen ta FLER prover och leta efter eventuella blödningar som kan vara svårare att upptäcka. Han pratade om ryggmärgsprov m.m.... Tack för dom trygga orden innan vi fick åka hem =/

Nu på morgonen verkar han iaf må mycket bättre om man bortser från smärtan i nacken som håller i sig men i övrigt så verkar det lugnt. Läkaren ville att vi skulle kontakta akuten igen nu på förmiddagen så vi ska väl göra det. Hoppas det går åt rätt håll nu och att det kan få vara "bara" nacken som krånglar.



Älskar mina pojkar så fruktansvärt mycket och skulle inte klara om nånting hände nån av dom, HEMSKA tanke. Fredrik, Elias & Kevin, ni betyder verkligen alls för mig.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Men fy va läskigt! Hoppas att Fredde blir bättre snart! Kram på er

2010-10-23 @ 09:35:49
URL: http://ceciliafrejd.blogg.se/
Postat av: Hanna o flickorna

usch va läskigt!!! hoppas han kryar på sig o att de inte är någonting farligt iaf!

2010-10-23 @ 13:29:41
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: Frida

Så skönt att det inte var något värre!! Hoppas det försvinner helt snart så han slipper ha ont! Förstår att det måste ha varit jätteotäckt när han blev så dålig och man tror alltid det värsta när det blir något sånt där! Kramar i massor till hela familjen gumman!

2010-10-23 @ 18:31:50
URL: http://missloka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin