Tankar

2010-11-09 - 16:00:25

Vissa dagar snurrar det fruktansvärt mycket i huvudet på mig. Oftast är det mina barn som triggar igång funderingarna.

Jag kan sitta med Kevin i min famn och timmarna tickar förbi utan att jag reagerar. Eller känslan när Elias slänger sig runt halsen på mig, ler och säger

- Jag älskar dig mamma!

Det är lätt att bli bortskämd med materiella ting eller vanan att ha någon hos sig, att kunna spendera sin lediga tid med vänner och familj eller bara kunna krypa upp i soffan och mysa framför tv:n,  tända ljus och inte göra nånting.



Dom här små vardagliga sakerna som man annars tar för givet kan plötsligt tas ifrån dig! Jag har vid ett par tillfällen fått ett ordentligt uppvaknande och insett vad som faktiskt är viktigt.

Alla ni som har barn vet förståss att första gången man får hålla den lilla guldklimpen är ett sådant tillfälle då ingenting annat har någon betydelse. Känslan när vi fick Elias är obeskrivlig, kärlek från första stund och första gången jag fick hålla Kevin var jag så otroligt lycklig att han faktiskt mådde bra och att höra honom skrika gav en lättnad som fick tårarna att komma.

Min sambo gnäller jag på lite då och då! Ibland handlar det om att hjälpa till, ibland om att han borde lyssna lite mer eller nåt annat som jag tycker är viktigt just då. När sen känslan att han kanske inte skulle finnas där slår emot mig så kan jag inte komma på en enda grej som jag faktiskt retar mig på. Alla har vi våra egenheter och jag är nog inte alltid så lätt att handskas med jag heller, kanske ;)

Mycket som snurrar som sagt, nu ska jag gå och väcka mina pojkar som faktiskt BÅDA sover! De vart tyst här hemma och det brukar oftast innebära bus men när jag gick in i Elias rum för att titta till honom så hittade jag honom såhär...



Världens finaste Elias!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är mycket tänkvärda saker du skriver. Var rädd om det man har är så sant som det är sagt. Kram

2010-11-09 @ 19:15:46
Postat av: Hanna o flickorna

ja ibland slås man verkligen av verkligheten. Tur är väl det så man inte tar dessa saker förgivet. Dom är så fina dina små!! :)

2010-11-09 @ 19:26:17
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: :*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*:

Tänkvärda ord.

2010-11-10 @ 20:30:52
URL: http://emring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin