Ingen värdighet kvar...

2010-05-01 - 19:39:55

Nån grillkväll blev de ju inte idag kan ja säga! De regnar och blåser isvindar här, samtidigt som min lilla trollunge är genomförkyld. Så vi har spenderat dagen mestadels inomhus och sysselsatt oss med film, tvätt & bad! Att krypa ner i ett varmt bubbelbad var precis vad en knubbis med foglossningar och en förkyld liten kille behövde =)

Foglossningar och ryggbesvär ja....

Vet inte varför jag aldrig lär mig att inte hålla på i samma takt med allt som tidigare! Drar igång med diverse små projekt och visserligen går det hur bra som helst medans jag håller på men sen är de kört. Lägger jag mig på rygg kan jag räkna med att ligga kvar där.

Vet inte hur många gånger jag har fått lov att be Fredde hjälpa mig upp eller knuffa över mig på sidan så jag på nåt sätt kan ta mig upp igen, finns ingen värdighet kvar i mig...

Idag medans jag och Elias låg i sängen och vilade så låste det sig i ryggen! Där låg ja och kom absolut ingenstans, varje liten rörelse kändes som knivhugg i kroppen. Fick ringa in Fredde från garaget men de gjorde inte saken bättre då jag fick ännu ondare när han skulle försöka hjälpa mig, vilket resulterade i att Elias blev arg och flög på honom.

Han trodde ju att Fredde gjorde mig illa, så vi fick spendera en stund med att försöka förklara att det inte var varken pappas, Elias eller bebisens fel att Mamma hade ont. Hur vi än sa så vred han de på ett sätt att nån gjorde mig illa.

Måste väl försöka inse mina begränsningar för ja vill varken hamna i ett låst läge eller se Elias sådär ledsen igen.



Nä, lite varma mackor kanske...

Kommentarer
Postat av: Tessa

Usch då, inte lätt för dom små att förstå.. :( Mathilda blev helt hysterisk första gången hon såg melvin amma och ja gjorde konstiga miner för de gjorde ont. Fick oxå sätta oss och förklara att det var hans sätt att äta och att han inte gjorde illa mamma. Sen fick ja hålla masken när de gjord ont..

2010-05-01 @ 20:03:23
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja det lät ju helt klart lovande. Får nog slå till. =)

Fast jag sminkar mig ju så sällan, men jag kan ändå inte låta bli att köpa på mig smink haha.

2010-05-02 @ 23:19:45
URL: http://ladylinas.blogg.se/
Postat av: Minis

Hej!! Halkade in här på din blogg och läste detta inlägg. Tänkte bara tipsa dig om att gå på kinesisk akupunktur för dina foglossningar. Jag känner igen mig precis i det du skriver, och det blev bara värre och värre för mig är i vecka 32 nu. Förra veckan var jag efter ett tips på akupunktur och ta i trä.....jag har fått en ny rygg känns det som, helt bra är det ju inte men skulle säga 80procent bättre.

2010-05-15 @ 21:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin