Uppskrämd!

2010-05-10 - 15:32:53

Bara tanken på vad som KUNDE ha hänt...

Vi åkte upp till Falun idag för lite shopping och skulle sen vidare till leklandet i Borlänge. På vägen mellan Falun och Borlänge händer nåt som inte får hända!

Plötsligt smäller de till och jag tappar helt kontrollen över bilen. Som tur va har jag ingen bil brevid eller bakom mig så jag lyckas tillslut bromsa och köra in på väggrenen. Bilarna åker förbi i en jävla fart och där står jag efter vägen och har absolut ingen aning om vad som precis hände.

Går ut och tittar, får syn på att ena framdäcket har EXPLODERAT! Får tag i Pappa som kommer och räddar oss, så vi äntligen kan ta oss därifrån!



Hade ju lovat Elias att vi skulle åka till leklandet, men där blev vi inte alltför långvariga. Kände mig helt borta och tankarna bara snurrade i huvudet, vad hade hänt om jag haft en bil i filen brevid mig?? Elias, bebisen i magen...

Nu är vi hemma och ligger nerbäddade i soffan, eldar lite i kaminen och myser med min trollunge, vill aldrig mer sätta mig i den där jävla bilen!


Kommentarer
Postat av: Hanna

usch ja vilken tur ni hade, har själv funderat över vad som händer när ett däck exploderar o man kör i den där hastigheten som de är på dom där vägarna! skönt att allt gick bra!!

2010-05-10 @ 17:10:49
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: emelie

Vilken TUR ni hade.. :( Jag är livrädd varje dag jag kör att de ska hända konstiga saker med bilen :(

Skönt att allt gick bra och att ni är hemma nu...



Kramar till er

2010-05-10 @ 21:41:23
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Milo

Men usch och fy.. fick ont i magen när jag läste.. Kan ju bara tänka mig hur de kändes för dig!!! Hoppas ni inte e allt för skakiga ikväll. Ta hand om er!!!!

2010-05-12 @ 20:59:34
URL: http://miloblom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin