Fotoalbum

2010-05-05 - 16:28:48

Fotoalbum finns de gott om i det här huset. Har en förkärlek till kameran och Elias är defenitivt mitt favoritmotiv!

Något som inte är lika kul är ju när de kommer till att framkalla, säkra och sortera! Jag har en tendens att låta det ligga tills det blir alldeles för mycket och då tar det dagar eller i värsta fall veckor att gå igenom allt och försöka få någon ordning. 

Allt ligger förstås på en extern hårddisk nu men ja ska försöka bränna ut de oxå. Brukar ju alltid välja ut vissa kort som jag även framkallar på papper och sätter in i mina album. Det är ganska roligt tycker jag att ha bilderna i ett album oxå, mysigare om man vill sätta sig och titta nångång.

 

Upptäckte idag att jag låg lite väl långt efter med mina papperskopior dock. Närmare bestämt 1,5 år efter!! Att försöka hitta på vart jag slutade sist och komma ikapp här kommer INTE bli roligt. Ibland undrar jag om de är värt de egentligen, man kanske skulle kunna ha allt på skiva bara.

Hur säkrar ni era bilder?? Jag litar defenitivt inte på tekniken därför vill jag att mina kort ska finnas tillgängliga ifall(Läs= NÄR) datorn går sönder.


Kommentarer
Postat av: Hanna

vi bränner ut bilderna på skiva o sen framkallar vi en hel del också! men dom säger att en skiva har en liuvslängd på ungefär 5 år sen måste man bränna över dom på nytt...tycker också de känns läskigt att de kan säga poff o sen är alla bilderna borta!

2010-05-05 @ 17:22:08
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: emelie

Vi bränner ut på skiva, och framkallar så mycket de går!!!

Sen har vi även en extern hårddisk!!

Man hinner inte ut med alla bilder jämnt och in med allt..

Mycket blir liggande

2010-05-05 @ 20:05:28
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Therese

Vi har en extern hårddisk,och jag var så duktig att framkalla korten o sätta in i album..i BÖRJAN.. jag tror att sist jag framkallade kort var när Thea föddes...såå..2,5år efter ligger jag...suck...har tänkt flera gånger attt nu ska jag ta tag i det här,men det blir inte av...!

2010-05-08 @ 14:06:55
URL: http://haksberg.blogg.se/
Postat av: lisa

skivor är den sämsta lösningen

en vanlig dator med interna hårddiskar, minst 3 st (alla ska vara lika stora) och köra dom i raid5

då kan en av dom gå sönder (vilken av dom som helst) utan att nånting försvinner

går en sönder så sätter man bara in en ny så kopieras allt över automatiskt

risken att 2 hårddiskar går sönder samtidigt är väldigt liten



annars är det enklast och ändå säkert med ett vanligt usb-minne (köp inte det billigaste bara...)

2010-05-13 @ 21:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin