Vimsig...

2010-06-03 - 21:27:29


Att skriva ska vara så enkelt som att sätta sig vid datorn och låta orden poppa upp i huvudet. Tänker jag för mycket då händer ingenting och det slutar med att jag, efter alldeles för lång tid bara slår ihop datorn och lämnar de åt sidan istället. Brist på fantasi och med ett värdelöst minne gör inte saken bättre...

Under dagen kan de komma upp massor med saker ja skulle behöva göra, 5 minuter senare är de borta! Minnet är i VANLIGA FALL inte det bästa och ni som gått gravida och är mammor vet att en graviditet gör inte det hela bättre. Kommer jag på nåt medans jag står i köket så har det försvunnit när jag kommer in i nästa rum!

Vimsig är bara förnamnet... 

När det gäller skrivandet får jag inte riktigt fram orden, dom försvinner nånstans bland allt annat som far omkring i mitt huvud och så tar det bara stopp. Vet inte hur jag ska formulera mig och tänker ja på det en stund så har jag glömt bort vad de var jag tänkte på i första hand.

Vardagliga saker som att handla, ringa ett viktigt samtal eller tvätta måste skrivas upp för att få NÅN prdning på dagen.

Det tragiska är att ja vet att det kommer bara bli värre ett tag framöver, Elias får hålla ett öga på mamsen innan jag tappar bort mig själv!


Kommentarer
Postat av: Hanna

hihi ja jag blev också vimsig under graviditeten, o jag kan säga att de blir bara värre o värre när bebisen kom ut :-P Jag förlägger nycklar, plånbok o telefon, minst 10 ggr om dagen.Springer konstant o letar efter saker som inte ligger där dom ska. Vissa gånger har jag letat igenom hela huset efter telefon, o till slut hittar jag den...i min hand..suck, jag har blivit helt omöjlig!

2010-06-04 @ 06:19:15
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin