Fiskmåsattack!!

2010-06-27 - 18:46:01

Tänkte att vi skulle försöka ha de lite mysigt och äta vår lunch vid sjön idag. Låta Elias titta på båtarna och njuta lite av solen, men de gick inte riktigt som planerat...

Så fort vi packat upp maten började måsarna flockas omkring oss. Trodde inte de skulle bli så illa men dom blev bara fler och dök mot oss vid ett flertal tillfällen. Min sambo, (som avskyr när bara EN fågel blir för närgången) hukade sig ner så mycket de bara gick medans jag försökte plocka ihop maten och ta den till bilen igen.

Fredde och Elias var ju tvugna att sitta kvar och vakta maten en stund men så fort jag var tillbaka och tog de sista blev de en jävla fart på mitt STORA hjärta =) Han vägrade ens vända sig om och titta när måsarna attackerade vårt bord där nån enstaka smula låg kvar.

Va less jag bli när man inte ens ska kunna äta ifred och njuta av sommaren pga måsjävlar som ska gå till attack för lite mat!



Elias var lugn iaf men eftersom måsarna fortfarande svärmade över oss när vi satte oss i bilen fick vi åka därifrån och fortsätta lunchen på en parkering under ett träd istället, de gick ju de oxå...


Kommentarer
Postat av: Hanna o flickorna

åh ja äckliga djur. Likaså duvorna som hänger vid alla fik o kiosker på stan. Getingar, fästingar o ormar klarar jag mig också gärna utan. Sommaren i all ära men gud va jag hatar många av djuren/krypen som följer med denna årstid..

2010-06-27 @ 19:10:58
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: Frida

hahaha!! Det blir inte alltid som man tänkt sig, mne det är ju tur att det kan bli underbart i alla fall :)

2010-06-27 @ 19:11:00
URL: http://missloka.blogg.se/
Postat av: Emelie

Men fy!! Måsar är riktigt äckliga djur!! Gillar dom verkligen inte, tur att ni fick lunchen med er ialla fall.

Bättre lycka nästa gång :)

Kanske är bäst att hålla sig hemma på gården, hihi :)

2010-06-27 @ 21:58:19
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin