Mycket som snurrar i huvudet

2010-07-15 - 10:07:39


Sen ett tag tillbaka så känns de bara drygt att varje dag behöva fundera på vad man ska göra av dagen! Går upp, äter frukost, klär på mig och sen då???

Att bara ligga i solen eller sitta i skuggan en hel dag känns mindre lockande just nu. På gården finns de massor att göra men med magen i vägen så kan jag inte göra så mycket åt de. Shoppa har ja gjort och även de har jag lessnat på (Knepigt ja vet).

Egentligen tror ja bara att jag letar efter det jobbiga i allt som jag skulle kunna göra!

Att åka in till stan = Usch, gå omkring där i värmen och så måste ja göra mig iordning...

Vänner = Vad ska vi göra ?? Måste jag göra mig iordning?? Vem har tid ?? Alla har väl sin sambo hemma på semester och spenderar tid med familjen eller jobbar. Men när jag väl träffar nån av mina vänner så flyger timmarna snabbt förbi och jag är så glad att jag har er som förgyller mina dagar.

Vara hemma på gården = Alldeles för varmt i solen, rastlös och det enda jag ser är allt som jag skulle kunna göra men inte kan för kroppen klarar de inte.  

Nu låter det mesta negativt och det kanske är en sån dag idag! Självklart är det inte såhär varje dag, det är bara tungt att komma igång. Nu mot slutet av graviditeten så börjar jag bli mer less, orkeslös och viljan att kunna ta sig upp ur sängen utan problem eller kunna busa med Elias utan att få ont överallt är STOR!

Så jag ber om ursäkt till mina vänner om jag kanske är lite frånvarande ibland.



Förresten, så slog ja på tv:n i går och fastnade framför ett program som handlade om förlossningar och tiden på BB. VARFÖR utsätter jag mig för detta???

Med kroppen sprängfylld i hormoner så kan ja lova att det inte var de bästa! Barn som far illa, mammor som vrider sig i smärta och bara tanken på att jag själv snart ska genomgå detta gör mig LIVRÄDD!

Ena dagen känns de mindre märkvärdigt, jag har ju gjort det här förut och det ska jag väl klara av igen. Medans andra dagen kommer tankar upp om allt som kan få fel under en förlossning och rädslan att jag ska tappa kontrollen helt.

Om man kanske kunde spola fram lite snabbt till stunden vi får se våran bebis för första gången och får hålla honom/henne vore ja tacksam!



Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!



Känner precis som du inför förlossniingen. Hur f*an kunde jag utsätta mig för det här igen!? Men ibland känns det som ingenting. Försöker trösta mig med att efter den här gången behöver jag aldrig göra om det igen iallafall:)



Ha det bra i värmen!

2010-07-15 @ 15:16:20
URL: http://storyofmylife11.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin