Kunde inte komma mer olägligt!

2010-07-19 - 18:37:53

Elias drog på sig jobbarbyxorna, hämtade sin hammare och var pappas lilla hjälpreda idag. Själv har jag försökt leva utan att använda vattnet...

    

För dom som inte vet så har vi haft lite problem med våran brunn som i vanliga fall brukar tömmas 2 ggr per år, men på sista tiden har fyllts upp mycket snabbare än så. Nu sist var det ca fyra veckor sen vi tömde och igår upptäckte vi att det var fullt igen!

Vi vet inte än vad problemet är men medans vi väntar på tömning kan vi inte använda vattnet då kan de bli totalt stopp istället. Vilket innebär att jag inte kan tvätta, köra diskmaskinen, duscha, ja inget vatten ska ner i avloppen helt enkelt.  Men i morgon kommer dom förhoppningsvis och tömmer då ska vi bara börja felsöka och hoppas att vi INTE behöver börja gräva upp gården IGEN.

Det kunde inte kommit mer OLÄGLIGT! Fredde har två veckor ledigt kvar och vi har en hel del endå som ska ordnas här hemma. Vi väntar ju på bebis oxå och det sista jag vill göra är att dra igång med nåt nytt.
Antar att det inte är så mycket och fundera på, förhoppningsvis kan det ordnas på ett smidigare sätt än med grävmaskin...

Annars låter det inte helt fel med en lägenhet just nu!

Kommentarer
Postat av: Hanna o flickorna

men gud så söt han va i dom där arbetsbyxorna :-) hoppas de inte är nå allvarligt fel o att ni kan lösa de lätt!

2010-07-19 @ 19:03:04
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: emelie

Usch då! hoppas verkligen inte ni behöver gräva upp gården igen!

Håller tummarna att ni bara få vara och vänta på bebis istället :D mysicket mysigare de :)

2010-07-19 @ 21:02:13
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin