Tapetsering!

2010-04-21 - 15:35:20

Antar att det blir tapetsering för pojkarna här hemma i helgen =)

Inte den roliga tapetseringen då man får göra om ett helt rum, välja nya tapeter och sånt utan i det här fallet handlar det om att försöka göra det bästa av en situation...

Jag & Fredde satt i soffan och slökollade lite på tv medans Elias lekte på sitt rum. Vi hörde honom hela tiden, det är ju när det blir alltför tyst man bör oroa sig så vi tänkte väl inte mer på de.

Jag hörde ett ljud och inom loppet av några sekunder hade jag kopplat ihop de och rusade in i hans rum! Där stod skitungen med en STOR remsa tapet och en halv bit av en "väggdekal". Han hade rivit rakt över skarven så det krävs två nya våder för att åtgärda allt.

Ungefär en halv rulle tapet hade vi kvar till det rummet så nu håller vi tummarna att vi lyckas få ut två våder iaf så vi kan göra nåt åt de där, för ja lovar det är en reva som inte går att gömma på några sätt och vis.



En stund senare kommer Fredde upp med tapetrullen. Elias greppar tag i rullen och ler; - Jag gör det här pappa!!


Kommentarer
Postat av: Hanna

haha va snällt att han skulle åtgärda de själv iaf ;-P

2010-04-21 @ 16:53:09
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: Hanna

hehe nää jag vet,jäklar va dom snappar upp saker som man inte hade räknat med, gäller verkligen o tänka sig för nu för tiden :-P kan tänka mig att de gäller ännu mera i Elias ålder.

2010-04-21 @ 19:23:36
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: emelie

Haha sötunge! :) Han ville i alla fall fixa felet själv :)

2010-04-21 @ 19:48:57
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: kina

Här hemma har dom rivit i vart enda rum. Och Felicia har även målat på sitt rum och i vardagsrummet. Men det får då vara tills dom blir lite större och kanske slutar med det. Ingen ide att ens försöka åtgärda här hemma då Alexander har dille på att riva. Inte alls kul att leva i det, men vad ska man göra. Kan ju inte tapetsera om hela tiden då jag vet att han kommer göra det igen. Suck!!

2010-04-21 @ 21:06:12
Postat av: Lina

Oj då! När vi målade om förut fick Noelle kludda på väggen innan vi skulle måla nytt, men kom på sen att nej det är nog inte så smart. Kommer hon ju snappa upp och göra överallt, så vi sa tydligt att detta får man aaaldrig göra på de andra väggarna. Tur nog så begrep hon det.=)

Det kan gå snabbt när de väl sätter igång med bus.

2010-04-21 @ 21:50:21
URL: http://ladylinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin