Trots och ilska

2009-05-20 - 19:42:46


Idag var jag på mitt första föräldrarsamtal med Elias =) Vi gick igenom hur dagarna ser ut på dagis för honom och hur han fungerar när han är hos dom. Å han verkar vara ett riktigt charmtroll där, hon berättade oxå att han är väldigt tydlig med att visa om något är bra eller dåligt.

Ja det är väl de minsta man kan säga om våran lilla trollunge !! Är han glad är han som en liten solstråle men om han blir missnöjd över något så finns de nog ingen som missar de.

Antar att dessa "föräldrarsamtal" kommer att låta en aning annorlunda genom skolåren....



Det har varit mycket trots, ilska och många prövningar nu på sistonde här hemma, men nu verkar det faktiskt äntligen ha lugnat ner sig, *Peppar* * Peppar* . Elias lyssnar mycket bättre och även om han fortfarande har humör så är han mycket lugnare och slår inte mot oss om vi säger något. 

Jag VET att dessa perioder med trots kommer att återkomma genom MÅNGA år, kanske aldrig slutar upp helt men när han är vuxen har han väl antagligen nån annan än sin Mamma och Pappa som får tampas med dessa dagar ;) 

Hade ju en liten plan att han skulle flytta hem och bo med MIN Pappa när tonårshormonerna började komma, men jag antar att det bara är att bita i det sura äpplet, man får väl igen för sina egna synder !! (Fast jag var väl en ganska lugn och snäll tonåring som inte ställde till med allt för mycket besvär ...... HAHA, YEAH RIGHT ;)  

 

Undrar om det där charmiga leendet kommer att få mig att glömma hans jävulskap i tonåren oxå ?!???


Kommentarer
Postat av: Anonym

harkel uppps nu måste ja ju påpeka att Fröken Larsson va långt i från en ÄNGEL under den tiden jag kände henne på högstadiet, jag tvivlar att din mor och Far , har förträngt det ?!eller?!



Skäms på dig att inte berätta ditt riktiga jag smile

2009-05-20 @ 19:48:57
Postat av: Mamma Milla

JAAAA självklart va dte ja som kommeneterade!

2009-05-20 @ 19:49:36
URL: http://lillamillas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hehe ;)

2009-05-20 @ 19:53:29
URL: http://jennie83.blogg.se/
Postat av: Mamma

Mamma o Pappa har inte glömt. Vi har alltid älskat dej även om DU tyckt att vi varit dumma. Kram

2009-05-21 @ 08:32:34
Postat av: Cissi

Kan inte annat än hålla med Camilla i denna fråga =)

Hehehe!

2009-05-21 @ 19:13:35
URL: http://ceciliafrejd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin