Inget jobb - Ingen värdighet

2009-06-11 - 13:17:57
Puh, känns som luften har gått ur mig! Nu har jag fått lugna ner mig lite och efter mitt samtal med chefen på arbetsförmedlingen i morse så insåg jag att jag står totalt maktlös och det är bara att acceptera eller säga hejdå till stämplingspengar.

Jag tänker inte jobba 8 timmar om dagen, ha Elias på dagis fulla dagar som kommer kosta mig det dubbla MINST. Utan att få nån anna ersättning än den jag har nu, så nu blir jag föräldrarledig igen. Har sån tur att jag faktiskt har föräldrardagar kvar och tanken är då att jag ska ta ut en del av dom under sommaren så har jag lite längre tid på mig att försäka få tag på ett jobb.

Är det nu så att jag inte lyckas så får jag väl ta de här med arbetsförmedlingen igen i höst, och till nästa år se till att rösta bort den regeringen vi har idag !!!!

Även om jag antar att bestämmelserna är såhär så är jag iaf fruktansvärt förvånad över bemötandet jag har fått från personalen på arbetsförmedlingen. Jag har nog aldrig blivit så illa bemött, ingen ville lyssna på mig, ingen ville försöka hjälpa mig det enda jag fått till svar på ALLA mina frågor var bara att det fanns ingenting att diskutera och tillslut verkade de som dom inte ens ville lyssna utan bara avslutade samtalet.

Där satt jag med telefonluren i handen och tårarna rinnandes nerför mina kinder, kände mig bara så jävla nertryckt och värdelös.


Kommentarer
Postat av: linnea

herre gud vilka idioter, jävla piss arbetsförmedlingen!!! skönt att du har mammadagar kvar... jag kom på här om dagen att Ronnie har 90 dagar han kan ge mej om han vill :) men vi ska spara dom ett tag till.. vart har du fått praktik då?

2009-06-11 @ 13:25:00
URL: http://linneamanner.blogg.se/
Postat av: Helene

Usch, det är det värsta när man blir bemött på ett så himla dåligt sätt. Det är som du säger, även om man på något vis kan ta att bestämmelserna är som de är, så behöver ju inte de som jobbar med dem bemöta en så himla negativt. Förståelse och empati kan man ju ändå få även om det inte går att göra så mycket åt hur läget är.



Jenny, jag hoppas allt löser sig snart och att du får ett jobb. Håller tummarna!

2009-06-11 @ 13:28:11
Postat av: Zofie

Usch vad trist, men tur du har sparade dagar.

Ja arbetsförmedlingen är en värld för sig, hoppas du hittar ett jobb som du vill ha.

2009-06-11 @ 14:15:37
Postat av: Maria

Jag har ungefär samma erfarenheter av Arbetsförmedlingen som du har. Fast deras bemötande kan jag dock inte skylla på regeringen - det får de helt stå för själva.

De talar till en som om man vore förståndshandikappad. Jag måste ringa dit i veckan för att anlägga en "rapport" om vilka jobb jag har sökt osv. Försöker samla krafter, för det är samtal som brukar höja blodtrycket rejält.

Jag hoppas att det löser sig för dig så småningom och att du hittar ett jobb som du trivs med och som går att kombinera med att vara småbarnsförälder.

Lycka till!

Vänliga hälsningar Maria

2009-06-11 @ 14:15:44
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Cissi

Fy fan va dåligt! Att man inte kan se mellan fingrarna och kanske ge sig på dem som verkligen inte ens försöker, istället för att ta en slitande småbarnsförälder som kämpar för att få allt att gå ihop -Både i vardagen och ekonomiskt! Känns som om det bara är för att djävlas.

Styrkekramar till DIG!

2009-06-11 @ 14:32:30
URL: http://ceciliafrejd.blogg.se/
Postat av: Mäjlin

TACK så jätte mycket =) Är verkligen jätte kul när andra märker hur mycket man slitit =)

2009-06-11 @ 16:58:32
URL: http://malinnordh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så är dom där!! TOTALT funtade!!

Men som sagt de är ju högsta chefen som är blåst..

Vi får försöka leva på de lilla vi har!!

Jag VÄGRAR skriva in mig på arbetsförmedlingen!

Men pratade lite med dom idag och man behövde inte vara inskriven på arbetsf, för att få stämpla phu!! :)

Bara man är med i facket.. :)

Så fö rmin del är de dags för de nu..



LYCKA TILL!

Kram

2009-06-11 @ 17:21:23
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Mäjlin

Fy vilka människor det finns, helt SJUKT..Dom som egentligen ska finnas där för att hjälpa en och så beter dom sig sådär..jävla IDIOTER..suck!! Hoppas det löser sig för dig!!Kram

2009-06-11 @ 19:57:41
URL: http://malinnordh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Man behöver inte vara inskriven på arbetsf..

´Städar där nämligen och pratade meden tjej där idag!

Dom har gjort lite nya regler!

2009-06-11 @ 20:16:10
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Tessa

Du har rätt Jenny. Man Måste visst vara med i arbetsförmedligen. Går du ur arbetsförmedlinegn så avanmäler dom vidare till A-kassa, vilket gör att du blir av med stämplingen.

Jag Har pratat me arbetsförmedlingen!!!

2009-06-11 @ 20:27:53
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skit samma! Jag har ändå tänkt fel!

Vart lite virrigt där..

2009-06-11 @ 20:41:46
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Nanna

Finns det inget du kan börja plugga? Kramar från mig.. Tycker så synd om dig, vet hur det känns. Därför jag stack tillbaka till Sthlm =/ Kram igen! /N

2009-06-11 @ 20:43:52
URL: http://nannalundstrom.blogg.se/
Postat av: Therese

Men fyy fan vilka jävla idioter!!!:-(

Hoppas att allt löser sig! Börjar själv bli orolig över att skriva in mig där i slutet av hösten..Hoppas att man hittar nått annat innan! KRAMAR till dig!!

2009-06-11 @ 21:35:03
URL: http://thereseandherfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin