När energin inte finns ...

2009-01-29 - 11:45:23

Startade dagen med ett träningspass på 1 timme. Tänkte att jag skulle göra så mycket när ja kom hem för energin var på topp, skulle BARA titta in en snabbis på bloggen och nu sitter jag här. Helt slut och vill inte alls röra på mig! vet inte varför jag är så dum att tro att jag kan sätta mig ett tag och sen fortsätta med annat.

Visst är det skönt när man känner i kroppen att man orkar, har lust och vill få nånting gjort hemma. Tyvärr är ju jag lite så att om INTE lusten finns att plocka undan, städa, tvätta och sånna där andra "roliga" hushållssysslor, så gör jag inte de minsta alls.

  

Tur att jag har Elias som hjälper mig att städa undan, & lika mycket att riva fram saker =)

Ställer ifrån mig saker lite här och där, kläder hamnar där jag är när jag tar av mig dom(oftast på golvet) och disken ska vi inte ens tala om. Även Fredde gnäller på mig dom här dagarna när jag inte nå gärna vill anstränga mig ALLS =) Haha, man måste få ha RIKTIGA slödagar ibland oxå. Jag tror att jag kompenserar de iaf när jag får tillbaka energin lite då jäklar kan ja ta tag i saker =)  

Ahja, ska masa mig in i duschen kanske man piggnar till lite.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja jag älskade verkligen BB tiden..

Mysigt som tusan..

Hoppas du får lite energi till att städa, själv kom jag nyss hem och har slängt i en maskin med tvätt, och ska städa lite smått.

Ha en bra dag

2009-01-29 @ 12:12:31
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Mäjlin

Känner igen mig i allt du skriver. Är precis likadan själv, men man får vara så ibland..hehe

2009-01-29 @ 13:34:55
URL: http://malinnordh.blogg.se/
Postat av: Frida

Elias är den sötaste städhjälp som finns :)

Finns ju sååå mycket roligare saker att göra än å städa :) Men ibland måste man ju och ibland är det till och med kul, men som du säger så måste ju energin finnas där först å främst..

Puss & Kram

2009-01-29 @ 17:41:46
URL: http://missloka.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Hej! Vilken goding han är.

Tråkigt det där med katten, men jag förstår dig.

Du har förresten fått en utmärkelse i min blogg. :)

kram!

2009-01-30 @ 10:05:56
URL: http://lollolovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin