Till ALLA Mammor därute ....

2009-01-18 - 14:12:24

STORT TACK för alla underbara kommentarer på tidigare inlägg om min tatuering! De är alltid roligt att se vad andra har för åsikter och tankar om vad som skrivs här !! Hoppas att ni kommer fortsätta lämna era åsikter här, även om dom är kritiska så är dom alltid välkomna =)

Nu till en fråga som jag har till ALLA er MAMMOR där ute !!

Jag har en son, Elias som börjar närma sig 2 år nu och vi har ett problem med bilbarnstolen !!

Hade honom i framsätet förut men stolen skymde hur mycket som helst så jag såg ju knappt nånting år höger. Det verkade ju vara en enorm trafikfara så jag flyttade honom till baksätet.



MEN, Nu finns de ju knappt nån plats för benen !!!!! Stolen ska han kunna ha upp till 4 år och tydligen får man inte ha barn UNDER 4 år i en framåtvänd bilstol.

Hur funkar det med benutrymme för era barn ????

Har så svårt att tänka mig att vi ska kunna ha honom i en bakåtvänd stol upp till 4 år, då kommer han ju få sitta med knäna under hakan när vi ska nånstans.

Ni mammor därute, hur länge har ni väntat innan ni satt era barn i framåtvänd bilstol ???

TACKSAM för alla tips & ideér ....


Kommentarer
Postat av: Mamma Milla

Först och främst, Barn bryr sig inte hur dom har bena ,på samma sätt som vi vuxna gör. Min syster har haft sina barn, bak och fram tills dom va 4 och det har funkat jätte bra, så länge dom själva inte säger nå, så tro jag inte att du ska oroa dig i onödan.



Vi har vändt Zacke & Zamira mycket för att Zamira spydde varje jävla gång vi åkte nånstanns.

Vi han knappt åka en Km så hade hon spytt. Och det spelade ingen roll vilken tid på dygnet vi åkte, så hon hade jämt 2 stora handukar över sig för att vi visste att hon skulle spy.

Sen vi vände hon, har hon spytt en gång !

Vi vände Zamira då va hon 1 år och 7 månader och Zacke skulle fylla 3 år.





Mest för att dom ska sitta bak och fram är ju för att dom INTE har stabila nackar förren kring 4 års ålder. Och att dom inte klara att håll upp nacken speciellt bra, om man skulle krocka :(



Hoppas det löser sig blomman !



Puss och kram!



2009-01-18 @ 15:16:23
URL: http://lillamillas.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag har hört att de är att barnen ska väga 15 kilo sen får man vända dom framåt.. Eller?

Kanske är helt ute och cyklar..



2009-01-18 @ 16:28:32
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Zofie

Nu har ju vi turen att ha 2st barn, Nova fick en ny stol Britax multi-tech, och i den sitter hon kanonbra, visst benen är lite böjda men hon har då aldrig klagat, hon kommer att få åka bakåtvänt tills MINST 4år, skulle aldrig kunna ha på mitt samvete att jag vänt barnet och olyckan är framme...

Vi har nu Britax Securan till William, men när han är runt 2, 2 1/2år, kommer han att få ta över Novas stol, och Nova får då en ny framåtvänd stol, då är hon ju 5år. Visst det är dyrt med stolar, men vi har tänkt att bakåtvänt är BÄST oavsett om det står 15kg etc, det är ju bara ett riktmärke, likadant som en film tillåten för barn från 11år eller en barntillåten film.

Lycka till och tänk på att dom vet ju inget annat än att sitta bakåtvänt.

2009-01-18 @ 19:09:29
URL: http://zoffie.blogspot.com
Postat av: Tessa

Tänker heller inte vända påMathilda förrän minst 4 år, som Milla skrev så bryr dom sig nog inte speciellt mycket i hur dom har benen. man åker ju inte så speciellt långa sträckor direkt ofta...

OM det väl händer nått vill jag iaf känna att jag gjort allt enligt "reglerna", om du förstår!!!

Så jag tycker inte att ni ska vända han...



Lyscka till iaf.. :-)

Kraaam!!!

2009-01-18 @ 19:22:48
URL: http://tessa84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin