Inte min dag !!

2009-01-25 - 10:58:39

Ja orkar inte mer !! Har provat precis allt och har kommit fram till att våran fyrbenta lilla vän bara har perioder då hon verkar vilja jävlas med mig.

Arbetet i källaren vart inte klart förens 23.15 i går kväll, så vi kanske kom i säng nångång efter midnatt. På natten har jag sprungit fram och tillbaka in till Elias som har sovit oroligt och till slut inte ville sova alls. 

Efter ett par försök lyckades jag iaf få honom att somna om igen och hoppades att jag skulle få sova nån timme till innan det var dax att gå upp. 

Vaknar strax före kl 8 av att KATTJÄVELN sitter och pissar ner täcket IGEN !! Ja orkar verkligen inte mer, vi har försökt med allt och ingenting hjälper. Korta perioder slutar hon med dumheterna men sen är hon igång igen. Jag har insett för längesen att hon kommer inte att sluta upp med de här medans min sambop VÄGRAR inse att man faktiskt inte kan ha en katt som pissar inne. 

Samtalen brukar gå ungefär såhär ..... 

Jag - Jag kan inte/orkar inte/ har inte tid att reda på efter henne när hon har sina perioder och kissar ner de mesta. 

Fredde - Men det var ju så längesen nu , hon kommer inte att göra det igen. 

Jag - Du VET att hon inte kommer att sluta och det är ju jag som får ta reda på efter henne. 

Fredde - Men det är ju lilla Bella, hon är ju så snäll. 

Jag som börjar tappa tålamodet en aning - Men snälla du det är inte första gången och defenitivt inte sista gången hon gör såhär. 

Fredde vill inte gärna vara med i de här samtalet längre och försöker prata bort de med annat. 

Jaja, va gör man ?? Jag kan ju inte ta bort katten så länge min sambo inte vill.  

Om inte min morgon var nog jävlig så fick jag slänga mig i bilen (som jag först var tvungen att gräva fram för att det har vräkt ner snö här) och åka till saxdalen med täcket eftersom jag inte har tillgång till egen tvättmaskin just nu.
När jag ska ta mig därifrån kör jag fast med bilen i snön och kommer absolut ingenstans. Gråten var inte långt borta.

Allt löste sig iaf och nu är jag hemma men jag vill inte veta vad den här dagen har att bjuda på mer.


Kommentarer
Postat av: Mamma Milla

Vart till veterinären med katten efter som hon kissar inne? Dom brukar ju kunna ha urinvägsinfektion då, när dom pissar inne.

Bara en tanke.

2009-01-25 @ 11:09:06
URL: http://lillamillas.blogg.se/
Postat av: Anonym

det där känner jag igen, den kommer inte sluta har oxå haft en katt som gjorde så. det var ´bara ta bort den sa veterinären, det enda rätta. ett tecken på att katten har nå fel asså inte sjuk, utan vissa katter är så. så jag tog bort henne. trots sambons protest. bättre det än o bli psyk själv. ha det gott.

2009-01-25 @ 12:25:22
Postat av: Frida

Men gumman då :( Vilken jobbig morgon. Ring mig sen när du har tid. Har kanske en ide angående Bella!

Puss

2009-01-25 @ 12:39:40
URL: http://missloka.blogg.se/
Postat av: Anna

Tänkte tipsa som det som Mamma Milla skrev. Har också hört att det kan vara så... vet dock inte om det stämmer.

2009-01-25 @ 17:50:06
URL: http://janneanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin