Vilken väg ska jag gå ????

2009-02-20 - 20:12:00

Hur deprimerande som helst ....

Satt och funderade på vad man ska göra med livet ?!?!?! Jobben växer ju inte på träd här omkring direkt, så vad gör man då ???

Ska man sätta sig i skolbänken igen kanske, å plugga några år till ??? Nej de vette fan om jag klarar av. Visst skulle jag kunna tänka mig att gå en kortare utbildning på 1-2 år kanske, men då kommer man ju till den stora frågan ...

VA VILL JAG GÖRA DÅÅ ?????

Visst finns de saker ja skulle kunna tänka mig att göra men då kommer man ju till andra frågor som ...

Hur lång är utbildningen ???
Kan man läsa på distans ?? (har barn ju, kan inte bara sticka i väg)
Vad kostar den ????
Finns de nån chans överhuvudtaget att man kan få ett jobb sen ???


Tänk om man bara visste vad man ville med livet ....



Några riktningar mina tankar har gått är väl tex.

* Nagelteknolog
* Frisör (Alldeles för lång utbildning)
* Någon typ av arbete med små barn (BB, vård, dagis, skötare)
* Socialt arbete, psykiatri
*Nåt inom turismen kanske


    

De skulle kunna komma upp hur mycket som helst, men jag har aldrig riktigt tänkt igenom nåt ordentligt. VARFÖR ska det vara så svårt ???????



Jag vill bara snubbla över en rolig, bra utbildning som inte är alltför lång och där jag sedan får ett jobb när jag är klar, ska det vara så svårt =)

Funderar vidare ......

Kommentarer
Postat av: Sophy

ett tips e att kolla på KY-utbildningar, jag fick jobb genom en sådan =)

2009-02-20 @ 20:26:59
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jadu! Denna stad är som den är.. tyvärr!

Jag vill också ha ett riktigt jobb, man kanske helt enkelt frå flytta en vacker dag??

2009-02-20 @ 21:38:25
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag håller med dig!! Ska det vara så svårt? :-(

Har åxå funderat om man ska sätta sig i skolbänken igen,men som sagt..VAD vill man göra?! Usch..det är inte kul inte..!

KRAMAR!

2009-02-20 @ 23:09:56
URL: http://thereseandherfamily.blogg.se/
Postat av: Cissi

Samma här! Hur sjutton ska man göra egentligen?

Tycker också att BB låter bra, men lång utbildning där också. Och tänk att vara den som ger hemska besked där?! Hujeda mig.

Mjaa, vi får allt ta och klura ut det här... Ni får fortsätta att avla av er så länge =D

Puss

2009-02-21 @ 09:14:01
URL: http://ceciliafrejd.blogg.se/
Postat av: Helene V

Säger som Sophy, kolla vad det finns för KY-utbildningar i närheten. Ett av kraven för KY-utbildningar är att de får bara erbjudas om det finns efterfrågan av det yrket man utbildar sig till. De är mellan 1-2 år också. Framöver kommer man att behöva mycket folk inom psykiatrin (i varje fall här i Värmland.. ) så det kan vara ett tips. Kan vara så att man behöver läst omvårdnad för att gå KY-utbildning inom psykiatri, men då finns ju omvårdnadsvux(går att läsa på distans) och så kan man söka jobb som undersköterska och därefter fortsätta plugga om man känner för det. Oj... långt svar, men är ju lite insnöad på utbildningsfrågor... Hoppas du hittar något som du trivs med!

Kram

2009-02-21 @ 19:58:23
Postat av: Sandra

jag sitter precis i samma sits som du...det är så drygt när man inte vet åt vilket håll man ska gå. Jag har också funderingar att plugga vidare, men det är ju inte heller så bara att sitta där med en studieskuld över 100 tusen=( så vad göra?

2009-02-21 @ 21:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin