Inte farligt heller

2009-08-18 - 09:35:03

Jag & Elias var ju ensamma hemma igår och självklart drar de igång ett ordentligt oväder just då. Tog med mig Elias ner i sovrummet, bäddade ner oss och låg stilla medans vi lyssnade på åskan. Jag tyckte inte de va ett dugg kul, men måste försöka hålla god min för Elias så inte han blir rädd för åskan oxå.

- Mamma, nu krockar molnen igen ....

Första gången de åskade vart han riktigt rädd för smällarna så vi fick försöka förklara de på nåt bra sätt och sa att molnen krockar med varandra, därför blir det smällar i luften!
 
Va ska man göra ??!?
Nånting var jag ju tvungen att säga =)
 
Elias intalar sig själv .....
- Inte farligt heller, bara molnen som krockar och massa regn .....

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad gulligt! Han är klok din son!!



Ja visst är det sjukt?? Som sagt, hoppas det är ett skämt...tuff start i livet annars för den stackars pojken om han nu finns!!! Usch...

2009-08-18 @ 11:29:25
URL: http://www.wallmans.bloggspace.se
Postat av: Mamma

En mycket bra förklaring vad åska är.

2009-08-18 @ 18:11:06
Postat av: linda

Haha jag driver inte med folk kär du.

puss & hej sötnos.

2009-08-18 @ 18:37:27
URL: http://lindasnyggingen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Goa unge.. :)

Thilde vill helst stå ifönstret o kika..

Iaf på dagarna, på kvällarna har hon inte varit med om åska ännu.

2009-08-18 @ 21:31:57
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin