Resa med barn ...

2009-04-21 - 12:45:24
Har plockat lite med kläder och skor åt Elias nu som han ska ha med sig när vi ska i väg på semester. Känns som jag har hur mycket som helst i huvudet, kläder av alla möjliga olika slag har jag plockat fram men det känns som jag kommer glömma något iaf.

Det är ju en hel att tänka på när man ska resa med barn, nån som vet nåt bra man kan ta med sig och nånting som man verkligen INTE får glömma hemma ??????


Jag har faktiskt lärt mig att inte packa med alldeles för mycket när de gäller mig själv, men nu kommer jag säkert packa med alldeles för mycket åt Elias i stället. Tur att hans kläder tar lite mindre plats då =)

Flygresan tar väl ungefär 3-3.5 timme så det kommer att packas med en del i handbagaget för att hålla lilleman nöjd och glad under den tiden. Har inte riktigt kommit på än VAD jag ska ha med men, det fixar sig alltid.....

Så om det är nån som rest med barn och har några bra tips på, ja precis vad som helst som man ska tänka på och komma i håg så är det bara att slänga in en kommentar !! Det kan behövas lite riktlinjer för att reda upp röran jag har i huvudet just nu.

Kommentarer
Postat av: Emelie Ohlsson

Jag köpte en soldräkt (UV) till Thilde, men hon var ju iofs 8 månder, men de steker rätt rejält..

Även en UV hatt :)

Sen hade jag med mig välling, om han nu äter de fortafrande, för de kan vara svårt att få tag på!

Blöjor och sånt finns ju.

Kläder är ju en värdslig sak om man glömmer, för de finns ju alltid att köpa! KOM IHÅG packa inte väskan

för full så du kan shoppa lite :)

De misstaget gjorde ju dock jag :( Men tur att vi hade bekanta med oss som fick ta lite utav våran packning! :)

2009-04-21 @ 14:23:50
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Helene

Nu var i och för sig Alexander 3 och Johanna 4 år när vi flög med dem, men... De fick i varje fall packa sin egen lilla ryggsäck med ett par favoritleksaker och favoritgosedjuret som de hade med på flyget. Sedan fick de ett pysselpaket med bland annat block och kritor som höll dem sysselsatta ganska länge. Så något Elias gillar att pyssla med kan vara ett tips.



Ett annat tips när det gäller lock för öronen, som det blir vid avfärd, är att ha en nappflaska med vatten som han får dricka ur när planet lyfter. Det jämnar ut trycket i öronen när han sväljer.

2009-04-21 @ 17:32:40
URL: http://ivantanpalillskrutten.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vätskeersättning från Apoteket! Finns ju utomlands också, men skönt att veta vart man har i nödläge. Kan ju (troligtvis inte iof) strula med "Ny" mat...UV dräkt är också bra, som Emelie påpeka!

Ses imorgon =)

Puss gumman!

2009-04-21 @ 21:57:10
URL: http://ceciliafrejd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin