Klockan

2008-10-26 - 07:42:06
Glöm inte att ställa om klockan idag !!!





Klockorna här hemma stod på sju när våran lilla solstråle tyckte de var dax att stiga upp, alltså var inte klockan mer än 6, Suck !! Jaja, det var bara att masa sig upp och påbörja morgonsysslorna innan jag sjönk ner i soffan och blev sittandes här.

Idag fortsätter vi med målning och annat pyssel på hela nedervåningen. Hoppas att det mesta blir klart idag, iaf det som jag behöver hjälp med för i morgon åker vi ju Fredde så jag & Elias blir solo igen. Dagarna går förbi fort när vi är ensamma hemma. Vardagliga sysslor som måste göras blir helt plötsligt väldigt många och något som skulle kunna gå rätt snabbt blir mer tidskrävande. Men nu ska jag inte sitta här och säga att allt är jättekrångligt för det är de inte. Rent praktiskt går det riktigt bra, men usch va ja saknar min sambo !!

Elias vaknar fortfarande på nätterna, hysteriskt ledsen men lugnar ner sig direkt när jag kommer in och tar upp honom. Han verkar nästan som han blivit skrämd eller drömt nåt konstigt. Funderar på om det kan vara det här j'vla stormvädret som väcker honom, det låter ganska rejält i hus och fönster på nätterna. Han har fått sova mellan oss från de att han har vaknat på nätterna och då går det jättebra. Så när Fredde är borta har jag en annan kille som håller mig sällskap alltså =) Nej, men allvarligt så kan jag faktiskt inte ha honom så hur länge som helst, för när lilla virvelvinden far omkring så får man inte den bästa sömnen själv och nu behöver jag verkligen min skönhetssömn =D

För övrigt så har lilleman börjat sätta ihop ord till mindre meningar och tar efter precis ALLT vi säger nu !! Lilla älsklingen är inte så liten längre.

Dax för frukost !!

Kommentarer
Postat av: Mamma milla

"vissa" barn kommer in i en sån där sömn svacka, Zacke hade en sån när han va kring ett år att han vakande och skrek mycket på nätterna, Zamira är förtillfälle i en sån just nu, men en del barn utvecklas lite för fort för sitt eget sinne och kropp, då kan dom bli oroliga på nätterna....bara hålla ut och försöka sova det lilla man får =)



Ha en bra söndag tjejen!

kram

2008-10-26 @ 08:40:07
URL: http://lillamillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin