Smitta på dagis

2010-09-27 - 08:30:32

Blev inge dagis idag heller för Elias =( Men jag har honom hellre hemma medans magsjukan härjar där. I morgon ska han dock dit en stund eftersom fotografen kommer och det vill jag ju att han ska vara med på, sen får vi ta det dag för dag och se hur det fortsätter.

Så fruktansvärt tråkigt, att när det väl drar igång en smitta så tar det ju EVIGHETER innan det ger sig och det ena avlöser ju det andra nu på hösten. 

Men vad ska man göra åt den saken då?? Bland barnen sprids ju smittan snabbare än någonsin och många sjukdomar smittar ju innan man ens märker av dom. Jag kommer iaf ställa fram handspriten och försöka skydda oss så mycket de går...

Kommentarer
Postat av: Hanna o flickorna

jag hade maya hemma ända tills i mars efter att kerstin fötts eftersom de gick både magsjuka o vattkoppor då..man vill ju inte att dom ska bli sjuka men man blir ju ännu mer rädd för t.ex. magsjukan när man har en pytteliten bebis också. som sagt dån är de bättre o va hemma o friskaiaf.

2010-09-27 @ 08:59:43
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: Lina

Nej det är jättesvårt att skydda sig egentligen. Man vet ju aldrig riktigt när de blivit smittade. Förstår att det känns mer oroligt nu när ni har en liten som man inte vill ska åka på något i första taget...



Noelle har väl klarat sig hyfsat genom åren men hon har nog ganska bra immunförsvar, som sin pappa. Mitt är helkasst. Men vi har väl spritat i riktiga sjukdomstider och sen har jag alltid för vana att slänga dagiskläderna i tvätten direkt när hon kommer hem följt av en ordentlig handtvätt. Om det hjälper vette tusan men det känns bättre. =)

2010-09-27 @ 09:36:15
URL: http://ladylinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin