BB tiden...

2010-09-04 - 17:47:53

  

Förlossningen gick riktigt bra till en början och den här gången kändes de som jag hade allt under kontroll, de här som jag varit så nervös över skulle väl gå hur bra som helst.

När krystvärkarna drog igång vände de...

Hjärtljuden gick ner kraftigt och läkare tillkallades för att sätta sugklocka och ta ut honom. Han låg med ansiktet åt fel håll så påfrestningen blev för stor. Nu var det bara att få ut honom så fort som möjligt...

Påväg ut upptäcker man att navelsträngen är virad runt halsen och dras åt ju mer han kommer ner och då blir de bråttom. Jag hör hur alla pratar i munnen på varandra men den enda jag förstår är Fredde som säger åt mig att jag måste ta i så mycket de går för han måste ut nu.

Fler och fler kommer in i rummet och jag börjar få panik...

På 4 minuter tar dom ut honom och jag får upp honom på magen, blå och livlös. Navelsträngen som sitter rejält åt runt halsen tas bort och det enda jag har i huvuet är "Varför gråter han inte???"

Läkaren tar med honom ut ur rummet och Fredde följer med...

Dom minuterna var dom längsta någonsin,  jag visste inte ens om han levde. Tillslut kommer Fredde in med honom i famnen, allt var bra förutom en fraktur på nyckelbenet som orsakades när han togs ut så snabbt.

         

Vilken lättnad de var...

Är så oerhört tacksam för mina pojkar och att allt vart bra i slutändan, men den upplevelsen är något som jag aldrig kommer glömma! 



Nu mår vi iaf bra allihopa och jag kunde inte älska livet som mamma till två trollungar mer :)



Kommentarer
Postat av: Tessa

Man trodde aldrig att man skulle kunna älska ett till barn som första, men visst är kärleken till båda så mycket större, större än allt!!!!!!!



Världens finaste Elias och Kevin!!!!!!!!!<3<3<3

2010-09-04 @ 17:56:04
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Hanna o flickorna

gud så otäckt de måste ha varit. tack o lov att alla mådde bra till slut iaf..i slutendan så är ju de de viktigaste!!

2010-09-04 @ 17:56:15
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: Therese

Usch..! Vilken mardröm, men såå skönt att allt gick bra tillslut...!!!! Förstår din lycka nu..! Finns inget större!! :)

2010-09-04 @ 17:58:56
URL: http://haksberg.blogg.se/
Postat av: Mormor

Vilken gullig bild på storebror med lillebror.

2010-09-04 @ 18:52:50
Postat av: Anna

Stort grattis till lilla Kevin!! =)

2010-09-04 @ 19:14:42
URL: http://janneanna.blogg.se/
Postat av: Helena

Fy vilken förlossning! Förstår att du måste ha varit rädd. Så skönt att allt gick bra ändå!!! Två goa fina killar har du nu! Mys och njut så mycket du kan av lillen. Tiden går ju så himla fort...

2010-09-05 @ 14:17:29
Postat av: Åsa

Läser ikapp mig lite här, har inte läst bloggar på ett tag! Du har ju blivit mamma igen!!!!! Stort grattis Jennie, vilken underbar liten gosse du har fått!! KEVIN! Det ska vår pojk heta om vi får en någongång, Jimmy har bestämt det sen måååånga år tillbaka att han vill ha en liten Kevin! Det är ett jättefint namn! Vilken tur att den dramatiska förlossningen slutade i lycka!!!



Ha det bra nu och myyyyys massor!!!

KRAM//Åsa

2010-09-06 @ 09:29:15
URL: http://lastdayofnovember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin