Varför blogga??

2010-05-05 - 12:41:48


Funderade på det här med bloggande i går...

Har läst en del bloggar på sista tiden som har börjat tröttna på bloggandet då det roliga att få berätta något personligen för någon försvinner. Man behöver ju knappt prata med vänner och familj för alla följer bloggen och uppdaterar sig där istället.



Kan säga att jag själv kännt tristessen av att blogga om saker som händer och sen aldrig kunna berätta något personligen då man alltid får höra kommentaren - Jag vet, läste det på bloggen!

Men trots svackor och tidsbrist så hänger den fortfarande med! Men hur länge??

Hur länge ska man hålla bloggen vid liv egentligen? Ska jag sitta här i soffan och blogga om mitt liv och Elias hyss om 10 år?! Njaa, tvivlar starkt på de, men när ska man sätta stopp då??

Just nu tycker jag att det är ganska skönt att skriva av sig men tiden räcker inte alltid till och ibland känns det som att uppdatering är ett måste för att hålla den vid liv.

Som sagt, Undra HUR LÄNGE kommer skrivandet att hålla i sig??


Kommentarer
Postat av: Helena

Sluta inte blogga! Jag tycker att det är så roligt att läsa om dig och familjen. För mig är det roligt eftersom vi har barn i samma ålder och jag känner igen allt det du bloggar om... Men om det känns som ett måste och det inte är roligt för dig ska du såklart sluta blogga. Tycker du inte att det är roligt så blir det ju ingen bra blogg heller... Ta hand om dig! Kram

2010-05-05 @ 13:35:17
Postat av: Lina

Ja nån gång kommer väl fenomenen bloggning ta slut, och ersättas med något annat.

Jag kan tycka det är ganska tråkigt att skriva om vad jag gör hela dagarna, jag gör ju inte så mycket kul haha. Men bloggar som handlar om lite allt möjligt och inte bara vad man har gjort hit och dit kan nog hålla intresset ganska länge! =)

2010-05-05 @ 13:43:59
URL: http://ladylinas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Helena: Nejdå, jag ska inte sluta blogga NU! Men funderar bara mycket på hur länge man egentligen kommer att hålla på och tycka de är roligt..

Tycker oxå det är roligt att läsa andras bloggar, speciellt sånna som är i samma situation som en själv med barn o.s.v..



Så ett tag till kommer det vara fart på den här sidan iaf =)

2010-05-05 @ 16:02:37
URL: http://jennie83.blogg.se/
Postat av: Helena

Skönt att höra att du inte ska sluta nu! Vill ju höra om din graviditet och er nya tillvaro när pyret kommit till världen...

2010-05-06 @ 19:33:59
Postat av: Elin

Å vad jag känner igen mig! Jag gillar att blogga, inte minst för att själv kunna titta tillbaka och se vad man gjort den senaste tiden... Men just det att många i ens närhet redan "vet allt" när man träffas är pisstråkigt! Många av dem bloggar nämligen inte själva och det gör att samtalen ofta handlar om vad som hänt i deras tillvaro på sistone.Jag har haft många funderingar till min bloggs vara eller icke vara pga detta!



Elin

2010-05-23 @ 21:23:13
URL: http://elinpels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin