Tidsoptimisten!

2010-05-27 - 09:11:21

Snart dax att dra på sig lortkläderna, greppa spaden och bege sig ut på gården för att få nånting gjort. SHIT vilken tidsoptimist man är ibland! Drar igång med det ena projektet efter de andra och tror att de här fixar vi väl på en sommar....

Eller hur!

Men som alltid så finns de ju så mycket man vill göra och helst på en gång. Till en början gör de inte så mycket om man jobbar och sliter var och varannan dag, men va ja saknar känslan när nånting faktiskt är HELT KLART! För alltid är de nåt litet som blir kvar när man går över på nästa.

Det är fortfarande en hel del oklart från förra årets optimistiska planer när vi drog igång en omplanering av hela gården, garagebygge m.m. Plantera och pyssla med detaljer finns inte ens med på listan än, nä här lägger vi pengar på jord och sten istället =/



(Såhär såg de ut i början av förra sommaren när allt drog igång... )




(Sand och jord precis var man än tittade! Inte en gnutta gräs, bara mänger med arbete.)





Men ALDRIG ska jag dra igång så mycket och så stora projekt på en och samma gång!



Elias har självklart varit med som pappas lilla hjälpreda igenom allt som pågått genom åren =)



Som sagt de finns MASSOR med pyssel att göra för att få KLART på gården! Med pyret växande i magen så är ja inte den bästa hjälpen i sommar, men ja gör väl vad jag kan och tar tag i småfixen =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin