Ett avbrott från TROTSEN!

2010-01-02 - 19:01:24
Hela dagen har gått och jag har mest suttit här i soffan! Även den här dagen har varit seg och tråkig, ja måste verkligen hoppa in i duschen, byta ut mysdressen och ta mig ut snart.

I morgon kanske..

Jag beställde iaf ett Nintendo Wii  till födelsedagsbarnet så nu väntar vi bara på att den ska komma hem med posten =) Massa spel ...



Och lite träning kanske...



Lite avkoppling från det verkliga livet =)

Det verkliga livet handlar mest om att få i Elias mat, få honom att lyssna, att inte vara vrång och säga emot ALLT! På bara en vecka har han struntat i att gå på toaletten vid ett par tillfällen, han stänger av totalt och lyssnar inte alls, försöker styra allt här hemma och VÄGRAR äta!

Läste nånstans att en trotsperiod KAN mycket väl innehålla sånt som matvägran och uteblivna toalettbesök. Det är någonting som barn fortfarande kan kontrollera helt själva och vi vuxna inte kan göra nånting åt. Hoppas dock att detta går över mycket snart! Trots, gnäll och sånt de är en sak, men matvägran och blöta kalsonger är inget jag vill krångla med länge till.  


Kommentarer
Postat av: Hanna

hehe nää iofs, stackars barn om den ska bli kallad för tomten av storasyster! :-P

usch va jobbigt med trots, hoppas att de blir bättre snart, iaf med mat o toabesök. Tycker han inte att de är obehagligt när han kissar på sig?

2010-01-02 @ 19:54:32
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: Hanna

ok ja de är säkert jobbigt för honom med. tänk alla dessa faser de ska gå igenom! (och vi som föräldrar ;-) ) hoppas karln fick en bra födelsedag!

2010-01-02 @ 21:35:46
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: Cissi

Tulle.

Hoppas det vänder snart... Han är ju sååå go´.

Puss på er.

Ps. Jag kommer över och provar Wii Fit när den kommer :)

2010-01-02 @ 22:25:23
URL: http://ceciliafrejd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin