Digitala bilder eller Papperskopior ??

2009-11-04 - 08:45:12
När man ändå är hemma hela dagen kanske man skulle passa på att plocka ihop och beställa lite kort som ska in i nya fotoalbum här hemma!

Nu har datorerna gått sönder och hängt upp sig på ett eller annat sätt flera gånger, å varenda gång har jag sagt att jag ska säkra allt men gör ja de ?!? Neej.. Har dock haft en enorm tur att korten alltid gått att rädda.

Har jag faktiskt sorterat och plockat rätt bland korten som ligger på hårddisken, tagit bort tusentals dubletter och lagt in allt på externa hårddisken. Nu återstår bara att köpa hem en hel drös med fotoalbum och beställa papperskopior på en hel del av korten, samt bränna ut allt på skiva!

Aldrig mer tänker ja stå där när datorn går sönder och tänka på korten som kanske försvinner för alltid.

Men visst borde man skicka efter papperskopior och säkra sina kort lite då å då?! Kommer ni ihåg när man skickade in rullen och fick sina papperskopior i brevlådan ??? Då fanns dom iaf tryggt i sina album, utan risk att virus eller liknande skall få dom att försvinna.

Så vad är bäst... DIGITALA bilder eller PAPPERSKOPIOR ????



Idag tänker jag iaf gå igenom våra 16 000 bilder som ligger på hårddisken och beställa hem massvis med papperskopior(Inte fullt så många som 16 00 dock ;) .... , bränna skivor och säkra ALLT !!!  


Kommentarer
Postat av: Zofie

Visst e det smart med bilder på datorn, men det är väl bra mycket mysigare att krypa upp i soffan och ha ett album att kika i.

Här har vi oxå börjat framkalla alla kort som ligger på datorn.

Kan tipsa om photobox, om du e ny kund får du 100bilder gratis :-)

Lycka till och hoppas Elias är på bättringsvägen!

2009-11-04 @ 09:07:43
URL: http://familjenochja.blogspot.com
Postat av: Zofie

Han hälsar tebax :-)

2009-11-04 @ 11:15:11
URL: http://familjenochja.blogspot.com
Postat av: Lina

De blir dock inte säkrade för alltid när man framkallar digitala bilder. Förr fick man ju negativ med och det kan du spara länge och göra nya kort av, medan pappersfotona åldras och till slut blir förstörda.

2009-11-04 @ 15:56:28
URL: http://ladylinas.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja absolut. Håller också på å försöker få iväg lite bilder som ligger i datorn. Har inte framkallat på två och ett halvt år. Men det blir ju så mycket till slut att det känns övermäktigt. =)

2009-11-04 @ 17:32:03
URL: http://ladylinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin