Pottan, fortsättningen ..

2009-05-28 - 09:54:47


Att gå på pottan fungerar riktigt bra nu. Så länge han är helt utan blöja här hemma så går han på pottan när han behöver, inga "olyckor" på golvet. Han smyger helst iväg själv sen kommer han och tar mig i handen,

- Mamma titta, Elias dutti

Men när jag provat att sätta på honom kalsonger eller byxor så blir de genast lite krångligare. Han har inte riktigt kommit på de där att ta av sig kalsongerna själv och han säger ju inte till utan smyger iväg själv när han behöver kissa. Visst frågar jag gång på gång men efter ett evigt tjatande låter de såhär....

- Behöver du kissa ???

- NEJ, Mamma ... SLUTA !!


Ahja, vi kämpar på han kommer nog på tillslut att det inte går att använda byxorna som blöja !


Kommentarer
Postat av: Cissi

Han är så duktig! Hejja Elias =)

2009-05-28 @ 21:20:37
URL: http://ceciliafrejd.blogg.se/
Postat av: Hanna

ja de går nästan lite för fort! hehe kan tänka mig att det blir jaga i sommar. vad duktig han är som går så bra på pottan redan :-)

2009-05-29 @ 07:11:18
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin