Utan Nappen ..

2009-07-23 - 18:58:35


Har funderat ett bra tag nu om jag skulle försöka få Elias att sluta med napp även på natten. Under dagen har han inte haft den på hur länge som helst så jag försökte prata lite med honom idag om vi skulle prova sova utan nappen nu när han blivit så stor.


Gjorde dom vanliga kvällsrutinerna och sen satt jag mig i soffan och väntade .....

Han kom upp gång på gång med alla tänkbara ursäkter för att slippa sova, men fortfarande inte ett ord on nappen. Så jag fortsatte att bära tillbaka honom till sängen och ca 20 minuter senare så somnade han.......

UTAN NAPPEN !!!

Nu hoppas jag bara på att det ska gå bra i fortsättningen oxå och att natten blir lugn.

Ni som har erfarenhet av detta, hur har ni gjort ?????



Kommentarer
Postat av: Louise Ewing

hej! jag behöver hjälp och insperation med hur jag ska göra med mitt hår, ska jag spara långt eller ha page?! skriv gärna i en kommentar hur just du tycker, jag är öppen för alla förslag:)

puss/ louise ewing

2009-07-23 @ 19:00:39
URL: http://louiseewing.blogg.se/
Postat av: Emelie

Duktig han är som soma utan!!!

Som du gjort.. Tala med Tilde om att hon va STORA tjejen. Och så ritade hon, och vi skrev ett brev till tomten! La i alla napparna och hon fick själv lägga brevet på lådan! Sen efter nån dag så fick hon ett paket i brevlådan från TOMTEN;-) Med en leksak i och ett brev som tomten skrivit, där han tackade för napparna! Funkade för våran tjej!!!

LYCKA TILL!!!!

2009-07-23 @ 19:35:07
Postat av: Sandra

Va han är duktigt! :D

Med Olivia började vi också med att vara utan napp på dagarna, sen bara glömde vi av nappen på kvällarna, och Olivia glömde tydligen också av dem :D



Lycka till!

2009-07-23 @ 23:28:15
URL: http://hojdpunkter.blogspot.com
Postat av: Knaada.com

Jag har ingen erfarenhet, så jag lyssnar och lär... Tycker det verkar som ni gjorde det bra den första kvällen!

2009-07-24 @ 00:13:17
URL: http://knaada.com
Postat av: Therese

Vad duktig han är!! :-)

Saga gav sina nappar till tomten,eller hon la ut dom på trappen till tomten! ;-) Och det var inga problem alls,hon var 2 år när hon gav bort dom..!

Thea slutade med napp förra året i november,pövade att lägga henne när hon skulle sova middag utan napp,och det funkade jättebra,inget krångel,sen fortsatte vi bara utan,och det har gått kanon! :-)

2009-07-25 @ 20:17:39
URL: http://thereseandherfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin