Mystiska prickar kan de vara vattkoppor ?!?!?!

2009-04-12 - 20:03:32
Här har de varit torka över påskhelgen, men solen har varit framme så vem har velat sitta vid datorn ?!!?

Det var ju planerat att vi skulle runt och äta middag lite varstans under helgen och på påskafton skulle Elias vara påskgubbe. ALLT gick väl inte direkt som planerat när vi på påskaftons morgon överraskades av prickar lite varstans på Elias.

VATTKOPPOR, var min första tanke  !! Två dagar tidigare hade jag nämligen upptäckt EN röd prick på magen men antog att det var nåt bett han måste fått. Prickarna är inte vattenfyllda men har vid ett tillfälle sett ut som små finnar och två av dom har redan torkat bort och försvunnit. 

Även om han var prickig så var det full fart på lilleman här hemma =) Inge feber eller gnäll på något vis, så vi gjorde oss klara för att påbörja våran rundtur med våran lilla påskgubbe. Bara en kort stund efter att vi kommit till Mamma så kom febern och då var absolut ingenting bra. Så det var bara att packa ihop och ta sig hemåt för att bädda ner Elias. Han sov några timmar, fick panodil och sen var det mycket bättre så vi kom i väg till Pappa och Marie på middagen iaf.

Febern kommer och går fortfarande och prickarna kliar lite, men det verkar inte alls så jobbigt för honom, tror att febern är den största boven faktiskt.

    

Som sagt så är jag inte säker på att det är vattkoppor men vad skulle de annars vara ?? Får väl kanske bege mig ner till vårdcentralen för att få det konstaterat. Innan vi la honom för natten räknade vi till 16 prickar iaf.




Så till veckan blir det inge dagis för Elias och för min del blir det träning på vardagsrumsgolvet i stället. Det blir nog en hel del film & massa mys !! Man får passa på när han faktiskt VILL sitta still och mysa en stund med sin Mamma =)



En skönhet klär i allt va ??? Hehe, eller kanske INTE =)  Kanske är bäst ja håller mig till mina egna brillor i fortsättningen ;)

Nää, nu vankas det Tacopaj här hemma, Tro det eller ej men min kära sambo har faktiskt tagit initiativ och fixat maten HEEEELT SJÄLV !!!!!!



Bakom mina solglasögon, Na Na Na Na Na ......










Kommentarer
Postat av: sofia

Jag förstår det, krya på er då =)

2009-04-12 @ 21:39:12
URL: http://familjenjosza.blogg.se/
Postat av: Nanna

Melina hade ju också men tror det va typ virusprickar bara.. Hoppas allt är bra annars och att ni haft en bra påsk! kramizar från oss /N

2009-04-12 @ 23:01:10
URL: http://nannalundstrom.blogg.se/
Postat av: SANIBO

sv: roligt att du tkr det ;) !

2009-04-13 @ 18:06:43
URL: http://ssanibo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin