Enögd...

2008-07-15 - 18:52:46

Dom senaste två dagarna har jag varit enögd. Min ena lins började skava för några dagar sen, så jag kastade den medans jag var på jobbet med tanken att jag kunde ju använda glasögonen när ja kom hem, och sen köpa nya linser under veckan. Väl hemma upptäcker jag att glasögonen håller på att gå av men jag kan fortfarande använda dom bara jag är försiktig.... De var precis va jag INTE va... Hann ha dom på mig i 15 min när jag kommer på den smarta idéen att göra rent dom och självklart tar jag i för hårt och bryter av dom i samma ögonblick.....

Så där står jag, min idiot med trasiga glasögon och EN enda hel lins. Min vanliga optiker har semesterstängt så jag beställer snabbt linser via internet som skulle komma på nån dag bara. Å dom kom idag =) LYCKA !!!!

Glasögonen lämnade jag in hos optikern i stan, men eftersom mina glasögon är i titan måste dom skickas i väg på lagning och kostar därför närmare 600 :- istället för 150 :- som de hade kostat annars å då hade jag fått dom på en gång.
Jaja, det är väl bara att betala och se glad ut. Jag är bara glad att jag slipper gå enögd en dag till för jag ser inte mycket alls utan linser eller glasögon så min värld har sett en aning skev ut i några dar.


Kommentarer
Postat av: Frida

Va skönt att du fick dina linser idag gumman! Vi måste ses nån dag nu!!! Ringer dig senare!! Puss

2008-07-15 @ 20:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin