Vikt & Längd kontroll

2010-10-19 - 16:03:15


Idag var det dax för läkarundersökning!

Sjukgymnastiken vi gjort verkar ha gjort verkan iaf, det går framåt =) Sen har han ju haft krångel med näsan nästan sen han kom till världen, stackarn. Vi har kämpat med saltlösning, snorsug och i värsta fall på natten ibland, näsdroppar. För det mesta är han ju bara snorig och INTE täppt men hur mycket jag än försöker så får jag inte bort de.

Jag fick rådet av läkaren att så länge han kan äta och inte verkar tycka det är krångligt så skulle jag låta det vara. Att krångla för mycket kunde bara irritera slemhinnorna mer, vi ska låta det läka ut själv alltså!

Vart en vända på apoteket oxå, inhandla hostmedicin till Elias och kortisonsalva åt Kevin!

Kevin har något som kallas seborroiskt eksem, "mjälleksem" som visar sig genom röda prickar i ansiktet och ner på armarna på honom. Det är ingenting man egentligen behandlar, en vanlig typ av eksem som försvinner inom dom första månaderna. Det jag kunde göra var att smörja med salva flera gånger om dagen och även smörja med en mild kortison morgon och kväll.

Sen vägde och mätte vi ju min "lilla" guldklimp (som inte är så liten egentligen ;)



Kevin! (7 veckor)

Vikt:
6400g
Längd:
60cm



Elias! (7 veckor)

Vikt:
6700g
Längd:
59cm

Han börjar plana ut sin egen kurva så han ökar inte riktigt lika häftigt som han gjort tidigare, men trots att han var större än Elias när han föddes och ALLA tycker han är märkbart större än Elias var så här ser ni, Elias var ju faktiskt större än Kevin är vid den här åldern =)

- Du får stora killar du, fast du är så liten själv! (Fick jag höra idag)

Nu förstår jag inte hur dom menar ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin