Ibland går allt lite lättare...

2010-03-13 - 18:14:50


Vissa gånger hinner man inte ens att vara med när det är läggdax! Igår medans jag stod och plockade ur diskmaskinen blev det alldeles för tyst och mycket riktigt så hade lilleman tagit med sig en hel drös med mjukisdjur och bäddat ner sig själv i våran säng.

Tänk om det kunde vara SÅ lätt varje gång =)



Solen har värmt under dagen så då åkte oxå skinnjackan fram idag =)

Blev en vända in till stan och sen en promenix med Elias för att hämta sparkarna vi lämnat nere hos farmor! Hur skönt som helst att vara ute nu, håller tummarna att det faktiskt fortsätter och att våren snart är här...



Har iaf vårpyntat lite inne, med påskliljor, ljusa kuddar i soffan och andra gardiner! Har nog aldrig längtat så mycket efter sol och värme som jag gör just nu. När snön smälter och det droppar ordentligt från taken, eller när isen smälter och vattnet sakta visar sig.

Fast allra mest längtar jag förstås till ultraljudet vi ska på den 24 mars =)

Fredde fortsätter att tjata om att vi ska ta reda på om det är en flicka eller pojke och nu börjar jag bli tveksam. Har alltid hållit stenhårt på att INTE ta reda på vad de är, men ibland far tankarna åt ett annat håll och nyfikenheten tar över =)

Hur har NI gjort  / eller tänkt göra ???? Jag är så rädd att jag ska ångra mig sen...


Kommentarer
Postat av: Ida

Hej!



Tycker inte heller att jag känner bebisen så mycket ännu, kände första gången för flera veckor sen men det är väldigt lugnt... trodde det skulle öka mer o mer men icke.

Vi ska på UL på måndag! Jippi! Fast lite nervöst oxå, denna gång vet man/förstår man hur skört det kan vara :/

Med Sunshine ville jag absolut inte veta könet medan E ville, så fick vara en överraskning. Denna gång har jag känt mer o mer att jag vill veta så vi kommer fråga :)

Ha en skön kväll Kram

2010-03-13 @ 18:36:58
URL: http://www.i-thisisme.blogspot.com
Postat av: Frida

NÄNÄNÄNÄ!!! NEJ! ;) Absolut inte tycker jag! Är ju så underbart att få höra vilket kön det blev när den lilla har fötts och man får upp h*n på bröstet!



Kramar i massor

2010-03-13 @ 19:29:25
URL: http://missloka.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vi kollade med Damian, och jag kan tänka mej att det är ganska praktiskt med andra barnet, för att veta vad som ska inhandlas osv.

Men det är ju bara vad jag tycker =)

Kram

2010-03-13 @ 20:03:53
Postat av: Sofia

Hej,

vi var eniga om att vi ville veta könet så det var enkelt för oss. Du har ett tag kvar att fundera, men tror det är viktigt att du gör som du känner. Vi åkte till tittutkliniken i sthlm oxå, så det finns ju alternativ om du skulle ändra dig ;) Lycka till och hoppa att du mår bättre nu!

2010-03-13 @ 20:40:09
Postat av: kina

Jag var helt inne på att ta reda på vad det var andra gången. Dels för att vi köpt huset och skulle fixa rummet till A innan han kom. Men linus ville inte att vi skulle kolla. Men väl uppe så kunde inte han heller hålla sig. =)

2010-03-13 @ 22:13:19
Postat av: Johanna

nej ta inte reda på det!!! du behöver den nyfikenheten för att orka kämpa sen!

2010-03-13 @ 23:06:16
URL: http://redshavemorefun.blogg.se/
Postat av: Hanna

härligt med vår..jag ska byta lite gardiner idag..nej låt de va en hemlis....så mycket roligare när man får undra va de är..tycker jag iaf :-) spännande, så mysigt med ul ju..

2010-03-14 @ 07:43:12
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: Therese

Vi tog inte reda på det med nån av flickorna, jag tycker att det är lite av själva grejen,att få upp den nya bebisen på magen och se vad det är då! :) Men det är ju så himla olika hur man vill!

2010-03-14 @ 08:44:19
URL: http://haksberg.blogg.se/
Postat av: emelie

Här ska de också påskstädas och sen ska de påskpyntat!!

Åskliljor, dukar, gardiner, påskris och lite kycklingar :)

Älskar ju att pyssla när de är lite häögtider :)

Hihi =)



Ja snart ligger du där och få se erat lilla underverk ;)

Ska ni kolla kön? om jag får vara nyfiken!



Puss & Kram

2010-03-14 @ 10:09:47
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Lina

Personligen vill jag nog inte ta reda på det om jag var gravid igen. Det skulle vara för namndelen då fast man kan ju bara bestämma två namn ändå. Sen argumentet att det blir lättare att shoppa köper jag inte. Bebisar oavsett snopp eller snippa kan ju använda ett blått påslakan tex. =) Tycker jag då, fast några tycker väl på annat sätt.

Själv tänker jag mest på om inte allt skulle vara okej med barnet att könet känns ganska oviktigt..

2010-03-14 @ 18:18:29
URL: http://ladylinas.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag har inte tjuvkikat på ultraljudet med någon av mina killar, även om jag ibland varit väldigt nyfiken. Men för min del har det varit en del av själva grejen att vara gravid. Att få gå och fundera på vem som är därinne. Men det bästa är att göra som du känner själv.



En kompis till mig bad barnmorskan skriva könet på en lapp, lägga det i ett kuvert och klistra igen. Då hade hon chansen att kika senare om nyfikenheten tog överhand. Kuvertet låg i deras låda och brännde med de öppnade faktiskt det aldrig...

2010-03-14 @ 20:14:22
Postat av: Tessa

Håller me Frida, nej nej nej nej nej.... Gör de inte, den extra kraften spar man till förlossningen, nyfikenheten som tar över å hjälper till!!! Gör de INTE!!!!!!!!!!!

2010-03-14 @ 23:19:03
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Louise

Vill man veta vad det blir tycker jag man ska kika=) Vi kollade med Vilda och nu den 6 april ska vi på ultraljud för 2:a gången. Ska även då kika vad det blir! =)=)

2010-03-21 @ 19:05:33
URL: http://ettoettblirtre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin