Sprattel i magen ??

2010-02-17 - 18:40:51

Ännu mera snö ska tydligen ner på backen, hur länge ska det snöa den här gången då???

Smärtan i magen har inte visat sig men jag känner fortfarande av om jag lyfter tungt eller går för snabbt att det börjar spänna i magen. Klart att det känns lite när de växer och så, fast innan kramperna kände jag absolut ingenting i magen! Ingen växtvärk, ingenting, så allt har kommit efter de..  

Nu har jag kännt två gånger den senaste veckan, att det "sprattlar" och killas lite svagt. Jag vet absolut inte om det är bebis ja känner eller om jag inbillar mig. Det känns ju en aning tidigt än, jag frågade ju läkaren och han sa att det är väl ingen omöjlighet fast de är ju tidigt förstås.

Är ju i mitten av V 14, hur tidigt kände ni av bebisen i magen?? Elias kände jag ju inte av förens närmare ultraljudet..

Läste nånstans att dom flesta blivande mammor känner av fosterrörelser mellan V 16 och 20, medans omföderskor kan känna av det tidigare! 

Ser iaf fram emot att känna dom små "buffarna" i magen igen =)  

Kommentarer
Postat av: Nanna

Denna grav 2, kände jag redan vecka 10-11 i magen! =) Kram

2010-02-17 @ 19:20:55
URL: http://nannalundstrom.blogg.se/
Postat av: Helena

Skönt att allt är bra med pyret i magen efter all smärta du haft!! Jag kännde bebissprattel med Filip i vecka 12 (vecka 18 med Emil). Tidigt men det gick faktiskt inte att ta miste på att det var det. När jag var på ultraljudet visade det sig att jag hade moderkakan i bakvägg och då är det tydligen lättare att känna bebissprattlet tidigt. Så jag tror absolut att det är din lilla bebis som kittlar dig därinne... Mysigt!

2010-02-17 @ 20:41:33
Postat av: emelie

jag kände nog första gången strax innan UL =)

va mysigt med kittel i magen igen =)

2010-02-17 @ 20:48:34
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Linda

Kände bebis som att den "knackade" löst med fingrarna i v 18. Jag har vänner som kännt bebisen mycket tidigare än så, framförallt gång nr. 2

2010-02-17 @ 21:49:07
Postat av: Kina

Vad mysigt. Grattis om jag inte sagt det tidigare =)

Kan nog mycket väl vara att du känner av h*n dår inne i magen. Jag kände av Alexander väldigt tidigt medans jag inte kände nått alls med Felicia förens efter ultraljudet.

2010-02-17 @ 22:02:37
Postat av: Hanna

Mysigt med rörelser, skönt också när man börjar känna så slipper man ju oroa sig att de är nå fel.. kände i v.16 första gången med Maya o tidigare andra gången, va nog v.13-14 denna gången, sen gick de några veckor innan jag började känna varje dag.

2010-02-18 @ 01:56:56
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej!

Jag tror visst att det e bebis du känt! För igår i soffan kände jag tydligt hur det buffade till o sambon kände oxå en liten buff efter en stund. Kände tidigare någon kväll oxå men trode jag inbillade mig men nu e jag säker på att det var den lill*, är i v.15. Har mått ganska så illa men det börjar ge med sig. Har lite problem yrsel men annars mår jag fint, lite trött men när man har en 2½ åring oxå får man strunta i det ;)

Sköt om dig. Kram

2010-02-18 @ 09:33:15
URL: http://www.i-thisisme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin