Tålamod, vad är de ???

2010-08-06 - 13:49:53


Känns som allt runt omkring ska jävlas med mig. Mycket är väl egentligen småsaker som jag i vanliga fall inte skulle ägna en tanke åt men just nu känns det som om allt som händer är för att förstöra min dag.

Inte nog med att ingenting passar längre, en liten sak som att foten fastnar i byxbenet när jag ska klä på mig, gör att jag tappar balansen och genast så lessnar jag ur och ilskan är redan där.

Katterna har jag egentligen hållt mig undan från nästan hela graviditeten. Springer in och ut hela dagarna och kan inte göra det samtidigt, efter att en av dom gått ut väntar gärna den andra tills jag satt mig igen innan det hemska oljudet drar igång och nästa ska ut. 10 minuter senare ska den första in igen...

Rester efter "dagens lunch" ligger uppsläpade på altanen varje morgon och de myser gärna ner sig i vagnen, sängen eller bland kläderna där de lämnar halva pälsen och ett helt gruslass innan dom kräver att få gå ut och hämta hem mer djur åt mig.

Att det hela förstoras upp är för att orken finns inte, jag kan knappt böja mig och det sista jag vill göra är att ta reda på efter katter eller lägga ner tid på att laga saker som inte vill fungera och kräver att man drar igång med stora projekt just nu.

Nä, nu är ja väl gnällig ja VET! Men även om jag vet att ja överreagerar så vill inte kroppen lyssna på mig. Elias är den enda som kan få mig att släppa ilskan snabbare än den kom och snart är jag väl alldeles för lycklig för att bry mig om småsakerna som irriterar.

Nu tänker ja iaf svida om och åka in till stan för att beställa tapet och hämta hem min gullunge som ja längtat ihjäl mig efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin