Utan varmvatten

2009-11-11 - 20:49:11


Elias står i duschen medans jag plockar och försöker skapa nån typ av ordning i mitt badrumsskåp. Varför ska det vara så svårt att hålla ordning just i DET skåpet ?? Jag kan städa och rensa, redan efter en dag ser det typ lika illa ut igen och allt står bara intryckt!!

         

Tror att jag skulle behöva en bra idé på hur man faktiskt kan skapa ordning UTAN att ställa upp allt på rad ?? Det funkar ändå inte då, utan ALLT åker undan så fort jag ska ha nåt sen står ja där igen med flaskor och burkar som ligger inkastade bara. Kanske skulle inhandla lite korgar att slänga ner grejerna i istället..




NÅN som har nåt bra förslag ??



Det tjuter de till brevid mig i duschen å Elias blir jättearg!!

- Slut på varmvatten kanske =)

- Mamma, ja SKA duscha mer!! Mera varmt vatten..


Försöker förklara att jag inte kan göra nåt åt de, har man duschat för länge tar det slut på varmvatten. Totalt i onödan för jag når inte fram till honom alls.

Spenderar ca 10 minuter på golvet innan jag får värma honom med handduken, sen blev de lite varm choklad och macka! Då vart han nöjd igen =)

Inte alltid de lättaste att förklara för en bestämd tvååring att man inte alltid kan få som man vill =)


Kommentarer
Postat av: Lina

Nu har vi sån tur att det finns ett inbyggt skåp som typ en garderob i badrummet så jag kan ha allt smink och krämer och jox där, och bara ha typ det man behöver ha för att göra sig i ordning på morgonen och kvällen i badrumsskåpet.

Men där vi bott förut som bara haft ett litet badrumsskåp så har vi satt upp ett till skåp på en annan vägg för diverse produkter. Ett annat tips kan vara att sätta upp två snygga hyllor med korgar att lägga ner saker som man kanske inte använder jämt.

2009-11-12 @ 11:19:30
URL: http://ladylinas.blogg.se/
Postat av: Carolina

Jag har små korgar i mitt badrumsskåp.Nackdelen e väl att man kastar ner lite av varje i dom, e verkligen inge vacker syn när man kollar i korgarna men man slipper iaf se skiten och det ser iaf städat ut när man kollar in i skåpet ;)

2009-11-12 @ 20:57:20
URL: http://linaw83.blogg.se/
Postat av: Carolina

Jag köpte mina på IKEA, billiga och bra. Men jysk brukar ju annars ha lite olika korgar men de kanske e för stora...

Hojtar till om jag kommer på några andra ställen..

Kramen

2009-11-12 @ 22:34:50
URL: http://linaw83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin