Från solstråle till ett åskmoln

2009-03-21 - 20:05:21
Igår var våran lilla herre här hemma en riktig solstråle & idag som ett litet åskmoln. Han får sina utbrott där ingenting hjälper, skulle jag ställa fram en skål glass så skulle han med all säkerhet kasta den i golvet och fortsätta skrika och slå omkring sig. Visst är de klart att alla barn testar och har sina trotsperioder och FINE jag kan ta de men om han bara kunde sluta slåss, nypas och rivas. Killen är 2 år gammal, men när han river tag i mig så har han ett grepp som knappt går att bända loss.

Idag hamnade vi i en situation där jag stod TOTALT MAKTLÖS !!!!

Hade handlat och det gick väl realtivt smärtfritt men när vi skulle plocka ner allt tyckte väl lilleman att det var dags att testa Mamma lite. Skrek rakt ut, slet i grejerna och när jag tog upp honom för att försöka få honom fokuserad på annat så började han slåss, rivas, sparkade omkring sig och tillslut fick han tag i mig med ett dundergrepp så MINA tårar var inte långt borta. 

SJÄLVKLAR ställer sig ALLA och glor som om dom aldrig sett en hysterisk unge förut. Men med lite hjälp av Fredde fick vi ner alla varor och kom ut från affären, JAG med endast rivmärken och ett skadat självförtroende. Känner mig så jävla maktlös, jag försöker med allt för att han ska sluta slåss men den lille killen har HUMÖR !! 

Hela kvällsprocessen blev ju en pina de med när han inte skulle byta blöja, inte äta kvällsmat, inte ha nån pyjamas och defenitivt inte ge ut någon GoNattkram....

Han är väl i en trotsig period och jag försöker tänka att det blir bättre, men efter idag känner jag mig bara dålig, oälskad och allmänt nere.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är varken dålig eller oälskad. Det blir bättre. Har själv kännt lika när "någon" varit som en kobra. Kram

2009-03-21 @ 20:25:54
Postat av: Emma

Åh, blir rörd av "mammas" kommentar. Och hon har rätt också! =)

2009-03-21 @ 20:29:34
URL: http://lackert.webblogg.se/
Postat av: Mamma Milla

Jenny det ger sig jag lovar! Det är bara en period som känns väldigt lång!



Jag skrattar lite när jag läser, för jag tänker alltid på våra dotter, som har vart så där HELA livet...och jag funderar när hon ska ge sig?!Kanske det vänder vid 3 års ålder ochhon blir en mjukis, men jag har min tvivel.



Men som sagt bara att bita ihop och njuta av dom stunder dom är snälla och glad, och försöka ignoerad dom dåliga stunderna, det är så vi har fått gjort här hemma med våran lilla Zamira.



Och du är defenetivt en jätte mysig och BRA mamma!



Håll ut tjejen!



Puss & Kram //Milla

2009-03-22 @ 09:21:13
URL: http://lillamillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin