Är det såhär det ska vara ????

2009-06-10 - 19:54:00

Energin försvann totalt ifrån mig efter ett telefonsamtal jag fick idag, i skrivande stund känner jag mig bara helt utmattad och tom i huvudet.

Det ringer, jag svarar och i andra änden sitter nån jävel från arbetsförmedlingen!

- Jag ville bara informera att du har blivit utsatt på en praktikplats som kommer att starta efter midsommar och fortlöpa under 6 månader.

- Öööh, har jag alltså inget annat val ???

- Nej, tyvärr

Så att jag ska tydligen börja på en praktikplats, där jag kommer att jobba 8 timmar om dagen i 6 månader med SAMMA ersättning jag har nu och mina stämplingsdagar kommer fortfarande att gå åt för varje dag eftersom jag fortfarande ska vara tillgänglig på arbetsmarknaden.


Jag kommer alltså att få ha Elias på dagis 8 timmar om dagen varenda dag, vilket kommer att kosta mig en hel del extra eftersom det blir en fler timmar än han går just nu. När jag ifrågasätter detta till min handläggare får jag till svar...

- Ja men det du betalar på dagis är ju uträknat på din inkomst och den kommer ju inte att förändras så då kommer du väl inte få betala nå mer.

MEN SNÄLLA, vad är det för fel när man inte kopplar längre än så ??? Han kommer ju vara på dagis FLER timmar i veckan, visst fan kostar de mer !!!!!!

Fick iaf Nr till högsta chefen i Ludvika som kommer få ett mycket ilsket samtal i morgon!! 

Tänker  jag börja på min praktik ???? I helvete heller att ja tänker betala för att jobba, för att det är så det kommer bli i slutändan !!


Kommentarer
Postat av: Linda

Men herregud! Kan dom göra hur som helst??? Ja, man slutar aldrig förvånas! På dom imorn bara!

Hoppas du hittar ett jobb snart där du får en inkomst för dina 8 arbetstimmar/dag...inget du vill läsa?? Finns många bra sommarkurser på högskolan...bättre än att praktisera iaf!

2009-06-10 @ 20:05:35
URL: http://villanochvi.blogg.se/
Postat av: Justify

Nej, du har rätt. Det är inte såhär det ska vara. Hoppas att din situation löser sig.

2009-06-10 @ 20:07:21
URL: http://justifymylove.blogg.se/
Postat av: Frida

FY FAN säger jag bara!!! Lider verkligen med dig gumman! Du vet ju vilket helvete jag har haft med dom. Men med dagens regering och alla sjuka bestämmelser så drabbas alltid dom arbetslösa & sjukskrivna värst. Sverige är verligen helt Fucked up på många vis.. Hoppas att det löser sig men har tyvärr svårt att tro på det.. Dom brukar ha en tendens till att skita fullständigt i om det blir problem när dom bara bestämmer över ens liv.. Ringer snart gumman!! Puss

2009-06-10 @ 20:13:58
URL: http://missloka.blogg.se/
Postat av: linnea

Va!!!! kan dom verkligen bara ringa upp på det där viset!?!?!?! här varsegod en praktikplats!! OMG... vad händer om du vägrar ta den då ? ge chefen va han tål i morn gumman!

2009-06-10 @ 20:32:59
URL: http://linneamanner.blogg.se/
Postat av: Hanna

Men gud, dom måste va helt sjuka ju..stå på dig!

2009-06-10 @ 21:18:25
URL: http://hannaagerberg.blogg.se/
Postat av: Therese

Men herreguuud!!Hur fan får dom hålla på så?!!?

STÅ PÅ DIG!!!

2009-06-10 @ 22:51:09
URL: http://thereseandherfamily.blogg.se/
Postat av: Helene

En praktikplats kan ju leda till något positivt - som ett riktigt jobb t ex, plus att du får mer arbetslivserfarenhet. Alltid värt mer när man söker jobb än att inte ha jobbat. Däremot förstår jag absolut inte varför dina stämplingsdagar ska användas under praktikperioden. Och att dom inte tar hänsyn till ökad dagisavgift.

2009-06-11 @ 08:30:20
URL: http://ivantanpalillskrutten.blogg.se/
Postat av: Helene

Med tanke på vilket jobb du blev erbjuden så förstår jag nu din reaktion till 100%!! Varför erbjuda en praktikplats som inte leder till något, det är väl ändå meningen med de åtgärderna?!?

2009-06-11 @ 13:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin