Rejält uppskrämd

2009-08-26 - 08:01:17

Hade besök igår och vid 22 tiden när det var dax för henne att åka hem så vart vi rejält uppskrämda...

Hon öppnade dörren och tog några steg ut, vi pratade en kort stund sen hörde jag nåt. Innan jag hinner säga nånting flyger hon in igen, stänger dörren och låser.

Vi sa i mun på varandra, - Hörde du att nån gick på gruset ??? Bara några meter från dörren hörde vi två steg i gruset innan vi flög in i hallen igen.

Vi har inte hunnit få upp några lampor på garaget och vid bilarna så det är bäcksvart ute på gården nu. Givetvis efter det där skrämmer vi nog upp varandra lite extra medans vi står i hallen och ingen vågar öppna dörren igen.

Det hjälper ju inte heller att vi bor granne med ett boende för personer med olika former av psykiska problem!!

Så vad gör jag då ?? Som jag gör i alla mina krissituationer, Jag ringer Pappa !!!! Världens bästa som han är, kommer han på 2 minuter & kollar runt överallt på gården och i garaget.

Nu kanske ni tycker jag är as töntig, men de skiter ja faktiskt i för mörkret skrämmer skiten ur mig och jag vet vad jag hörde å ja tar hellre de säkra före de osäkra.

Fredde är förstås inte hemma heller och kommer inte att komma hem förens nångång under natten !!

Men efter att Pappa varit här köndes de lugnare, jag låste dörren, bar med mig Elias in i sovrummet och bäddade ner oss för natten .....

Kommentarer
Postat av: Cissi

Åh fy fan va läskigt!

Gissar att vårat telefonsamtal inte gjorde saken bättre? =)

Puss gumman

2009-08-26 @ 09:22:22
URL: http://ceciliafrejd.blogg.se/
Postat av: Jenny Alexandersen

Ler lite för mig själv för det känns så skönt att jag inte är ensam om att vara rädd för mörkret :D Jag hoppas att du hittade lugnet tillslut och fick sova en stund.

2009-08-26 @ 09:32:14
Postat av: Nanna

Hihi du är rolig du =) Men förstår dig, absolut! Skulle gjort samma sak =) Kram

2009-08-26 @ 10:32:04
URL: http://nannalundstrom.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag vet hur de är, tänk vi då! en tomt på över 60000 kvm och totalt svart med 5 stora fönster i vardagsrummet, är ju livrädd när jag är hemma själv på kvällar o nätter..

Usch de är inte kul, vägrar till o med att gå ut o röka då, de kan ibalnd komma myskomänniskor här i skeppmora, antingen gående eller åkandes i bil :(

2009-08-26 @ 13:58:30
URL: http://emeliechristianthilde.blogg.se/
Postat av: Fanny

Tjena läste att ni hade haft besök på gården. Det hade vi också förra veckan. Någon var in i boden och stal våran motorsåg för 2 veckor sen. Efter en vecka så hade han/dom varit tillbaka och lämnat motorsågen igen. Bra mysko, sågen var aldrig startad och ingen har sagt nått om det. Konstiga tjuvar eller vad det är frågan om kan man undra! Läskigt att folk springer på gården iaf....

2009-08-26 @ 20:47:30
URL: http://mammaliv.babyblogg.se/
Postat av: Fanny

Ja vi funderar på sånt lyse som tänds när man rör sig! :-) Det äckligaste var igår kväll när jag & Adam var hemma själva, då rycker nån i handtaget på dörren, som att kolla om det var låste. Jag vågade då inte öppna, kollade ut genom fönstret från övervåningen men såg ingen heller. Läskigt!!

2009-08-27 @ 18:25:56
URL: http://mammaliv.babyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin