Nej Nej Nej ...

2008-10-31 - 09:22:36
Det var nog min första tanke när jag vaknade och tittade ut i morse. Mellan 2 och 3 dm snö låg redan på backen och det vräker ner fortfarande. Jag fick skotta mig fram till bilen för att sedan försöka hitta på bilen nånstans där under all snö.

Tillslut hittade på pärlan och efter många om och men tog mig ut på vägen.

-Skönt, tänkte ja. Nu måste väl ändå vägen bara plogad iaf eftersom kl var närmare 9.00.

Shit, va fel jag hade. Hela vägen in till stan var oplogad och bilarna fick samsas om tre spår att mötas i. Hastigheten låg på 50 ungefär för att överhuvudtaget kunna ha en chans  och bromsa var de inte tal om för de hände ingenting.

Min fråga är då, VARFÖR har man inte plogat vägen ??? Kl 9 på morgonen bör det väl se bättre ut på vägarna iaf.

För övrigt så är jag inte ett dugg glad över att det kommit snö, som Ni kanske märker !! Nån som är beredd att hålla med mig ???


Kommentarer
Postat av: Tessa

Oki, jag kan hålla med om att det är mindre mysigt när man ska köra bil, de går ju inte direkt fort.. Men annars så e de myyyysigt med vintern.. :-D

2008-10-31 @ 10:51:42
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Carolina

Håller helt med dig Jenny!!!!!

2008-10-31 @ 11:13:38
URL: http://linaw83.blogg.se/
Postat av: Mäjlin

Ja inte var jag glad när jag vaknade, men ungarna äskar det :-)..om det kunde sluta snöa och att snön som kommit får ligga kvar vore jag nöjd..Är glad att jag inte behöver ta bilen nånstans idag..

2008-10-31 @ 13:50:15
URL: http://malinnordh.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag håller helt med dig om plogningen.. Va fan är det för fel på dom??? Här ut i Hagge är det inte plogat än och klockan är ju för i h-lvete 16.00

Är ju helt livsfarligt att ta bilden nånstans.. suck.. såna här ggr önskar man ännu mer att man bodde i stan.. Annars älskar jag snön. Bara jag slipper köra bil i den..

Kramizar

2008-10-31 @ 16:04:14
URL: http://missloka.blogg.se/
Postat av: Mamma milla

Ja du vet ju att du och ja har samma åsikt.

Jag vill vara en björn och kunna gå i ide under vintern !

Kjam!

2008-10-31 @ 21:37:42
URL: http://lillamillas.blogg.se/
Postat av: Linda

Sluta klaga på plogningen..Kan man inte köra bil med lite snö på vägen kanske man ska stanna hemma? Ni som aldrig har plogat en väg, fattar inte vilket jobb dom gör. För "alla" ska ju ha "sin" väg ploga först! En ekvation som inte går ihop! Ta en lektion i snö körning istället!

2008-11-02 @ 11:48:59
Postat av: Jenny

Ja nä men självklart ska man kunna köra bil hur lätt som helst med flera decimeter snö som ligger packat på vägen och tre spår att dela på när man möter en bil..



JÄTTEBRA plogade vägar är det!! HAPPY ????

2008-11-02 @ 13:14:48
URL: http://jennie83.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja det är väl inga problem att köra med snö på vägen. Speciellt när den är packad, då är det ju som en vanlig vinter väg ju. Ja det beror väl på vad man har för bil också? Nått gammalt skit, så är det väl klart det inte går om man är ovan chaufför.

2008-11-02 @ 13:48:10
Postat av: Jenny

Jaja, du får tycka precis som du vill.. Ödslar ingen mer tid på patetiska samtal.

2008-11-02 @ 13:56:42
URL: http://jennie83.blogg.se/
Postat av: Frida

Vare sig jag eller Jenny menade att klaga på just plogbilsförarna. Utan mer på att det finns för lite resurser för att sköta all snöplogning i tid.

För hur duktig bilförare man än är så kan det uppstå väldigt obehagliga situationer när det ligger 2 dm snö på smala vägar. När vi var på väg in till stan klockan 15.00 så hade det fortfarande inte plogats och vi höll på att både köra fast och åka i diket ett flertal gånger pga att vägen är för smal att mötas på när det ligger drivor på sidorna som man fastnar eller åker av i om man kör i.

Så det kan faktiskt vara jobbigt att köra bil i snö oavsett hur skicklig man är som förare.

Sjävklart gör plogbilsförarna så gott dom kan, det förstår nog alla, men eftersom det hinner bli sen kväll innan vissa vägar plogas så tycker i alla fall jag att vägverket borde anställa fler förare!!

2008-11-02 @ 14:41:48
URL: http://missloka.blogg.se/
Postat av: Linda

Synd bara att det inte är vägverket som avgör när det ska plogas då!!!

2008-11-02 @ 19:27:09
Postat av: Uno

Linda: Du kanske skulle lära dig att inte särskriva ord istället för att ligga hemma och massera fläsksvålen Brian.

2008-11-08 @ 14:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin