Hemma Igen ...

2008-06-05 - 22:46:09
Ja då var man på svensk mark igen.. Efter våra underbara dagar i New York kunde vi inte vara gladare att vara hemma hos våran underbara Elias..



Resan dit var en aning jobbig, för att beskriva det på bästa sätt. En turbulent flygresa och självklart så känslig som jag kan bli så mådde jag väl illa som en gris mot slutet av flygresan.. men jag överlevde. Satt mig på golvet medans vi väntade på att gå igenom passkontrollen för att vila en aning då kommer SJÄLVKLART narkotikahunden sniffandes och stannar upp vid MIN väska.. Det var bara att börja riva ur allt i väskan & vi fann tillslut... Ett ÄPPLE !! Japp, så är det .. ingen frukt får man föra in i landet. mer än så vart det inte med den saken. Men att ta sig in i det landet var inte det lättaste.. TUSEN helt sjuka frågor om inkomst, intresse & hur jag hade råd att resa med min dåliga inkomst !! Dom såg nog mig som Världens lyxhustru när jag stod och förklarade att Fredde var den som stod för ALLT och en och annan dumförklaring fick jag nog allt höra.. Jaja, det var bara att bita ihop och se glad ut..




Väl framme på Manhattan har resan bara varit hur bra som helst. MASSOR av shopping, en och annan sevärdighet har vi hunnit med och ett antal mil har vi gått.. Kan man annat än att ÄLSKA den staden ?!!!! På dagarna har vi varit helt sysselsatta och sugit i oss av allt vi kunnat från denna underbara stad. Kvällarna har varit hur mysiga som helst om man bortser från mina korta psykbryt som uppkommit av saknaden efter Elias !! Det har varit en enorm upplevelse, ABSOLUT !! Men i framtiden åker jag INGENSTANS utan Elias.. !!!

MÅNGA kort blev de.. Här är några som jag delar med mig av !!!


           
                             Kartläsning =)      Ground Zero


           

Mitt i smeten ligger ju den enorma parken, Central Park och att det kunde vara sån skillnad på miljön i parken och utanför trodde jag inte.. Utanför är storstadspulsen hög men väl inne i parken är det svårt att tänka sig att man är i en storstad överhuvudtaget..  


         

Våra två resväskor vi hade med oss räckte egentligen inte till. Vi fick trycka igen dom och vikten blev MAXAD. Vi shoppade ganska ivrigt om man säger så =) 

Även om jag känner att det finns SÅ mycket mer att göra och se, så är jag jättenöjd med våran resa. Det går ju inte att hinna hur mycket som helst på 5 dagar. Jag har fått en enorm upplevelse och 5 underbara & oförglömliga dagar med min älskling !! 

     

Nu är vi hemma igen & Nu är det familjesemestrar som gäller för våran del, första lilla ytflykten i sommar blir iaf till Furuvik med vännerna första helgen i Juli... !! LÄNGTAR!!

     

     

Kommentarer
Postat av: Frida

Blir såååå avundsjuk!!! Otroligt fina bilder. Minnen för livet :) Är såå glad att ni är hemma igen i alla fall. Har verkligen saknat er. Känns som ni har varit borta jättelänge.. Ska bli så kul att träffa er i helgen :) Puss & kram

2008-06-05 @ 23:05:46
URL: http://missloka.blogg.se/
Postat av: Tessa

Blir inte nå avis alls..... oki, jag ljög :-D

Verkar som ni haft det underbart.. Jätte härliga bilder!!!!

Kraaam!!!!

2008-06-05 @ 23:14:18
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Mäjlin

Guud vilka häftiga bilder..Speciellt den vid frihetsgudinnan=D..inte nå avis jag lovar..haha..;-))..Va kul att ni haft det så bra och att ni är hemma vid eran Elias Igen=D..



Kramar från oss!

2008-06-05 @ 23:16:47
Postat av: Therese

åh! Gud vilka fina bilder,ni verkar ha haft det toppen!!Kram!

2008-06-06 @ 09:58:33
URL: http://thereseandherfamily.blogg.se/
Postat av: Mamma Milla

Det verkar som ni haft det kalasbra =)

Jätte mysiga & fina bilder!

Måste vart en jätte upplevelse att åka dit och få se allt som vi andra bara sett på "film" !



2008-06-07 @ 08:04:32
URL: http://lillamillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin