Vilken resa =)

2008-08-23 - 00:18:32

Torsdag morgon bar det av mot Ullared, Inga problem, eller hur ?!?! Trodde vi oxå, hade lånat GPS och allt så det skulle väl vara ganska simpelt att ta sig dit och hem igen.



Nja, inte riktigt. Från de att vi lämnade Ludvika tills vi kom en bra bit bortanför Örebro VRÄKTE det ner så vi smög oss fram den biten. Å självklart vart det en hel del skvaller och ljudliga disskusioner så vi lyckades överrösta GPS:en som försökte tala om för oss att ta kommande avfart från motorvägen, vilket vi självklart missade och upptäckte när vi passerat.

        

Lösningen på det problemet??? Vi bestämmer oss för att BACKA !! På motorvägen!!! Har inte skrattat så mycket på evigheter =D Frida är verkligen UR-USEL på att backa...HAHAHA
Lärde oss inte mycket efter de eftersom samma misstag höll på att inträffa igen, men det löste Frida med en tvärnit =) Jisses vilket trafikfara !!

  

Vi kom fram tillslut och kunde påbörja vår shopping. Jag hittade massa bra till Elias, mig och Fredde. fast självklart var dom flesta av grejerna köpta till våran lilla prins här hemma.

Mot kvällen värkte det i hela kroppen efter en lång shoppingdag så vi skippade affärerna och begav oss till stugan. Dålig avspärrning av borttagen väg resulterade i att vi hamnade i en konstig situation, Eller vad säger du, Frida ????

Pigga & äventyrslystna var vi defenitivt inte på kvällen utan bäddade ner oss innan kl blev 22.00. Bara att inse att vi börjar bli till åren, man orkar inte lika mycket =D Men det betyder ju inte att det vart tyst för de, Nej då, disskusionerna om diverse sjuka och bisarra grejer var många. Man tror man har hört och sett det mesta =)



På fredagen åkte vi hemåt direkt på morgonen, shoppingen var avklarad och saknaden efter Elias & Tuva var stor.

Hemresan var inte lugnare. Vi har blivit attackerade av getingar, skällt på bilister som har haft en hel del attityd tillbaka =) & självklart gjort en och annan U-sväng.

  


Har inte skrattat så mycket någonsin =D Har varit en resa jag aldrig kommer att glömma. TACK gumman för att du är så underbar !! Men nästa år kanske det blir bussen endå !!






Kommentarer
Postat av: Frida

hahaha ja inte glömmer vi den här underbara resan i första taget gumman!!! Konstigt nog glömde du skriva nått om Eurostop... Konstigt ;) hehe

Ja om vi är rädda om livet så blir det nog buss nästa år ;) hihi



Puss & Kram

2008-08-23 @ 08:53:34
URL: http://missloka.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ojojoj! JAg gjorde nog i rätt i som stannade hemma hör jag =D Det äventyret hade mina nerver ALDRIG klarat!

Puss på er

2008-08-23 @ 08:54:12
URL: http://ceciliafrejd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny, de är ja! Lever tillsammans med dom underbaraste killarna man kan tänka sig! Mina goa trollungar, Elias & Kevin! Och min sambo Fredde, som är min klippa i livet!

Bloggen handlar om våran vardag full med barnens påhitt, renovering av huset och mina tankar Allt kommer att finnas med i både ord och bilder!!

bloglovin